همشهری آنلاین : معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هنرآموزان مراکز فنی و حرفه‌ای و کاردانش نگران ادامه تحصیل خود در دانشگاه‌ها نباشند چرا که مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر الحاق آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای به وزارت علوم به نفع آنهاست

هنرستان

ابراهیم سحرخیز در گفت و گو با ایرنا افزود: از این پس، هنرآموزان هنرستان‌ها با شرکت در کنکور و قبولی و در نهایت فارغ التحصیلی از دانشگاه مدارک خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت خواهند کرد.

به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، دانشجویان مراکز فنی و حرفه ای با اجرای این قانون از بلاتکلیفی نجات می یابند.

سحرخیز در توضیح این مطلب افزود: دانشجویان این مراکز برای پیگیری مسایل خود به وزارت آموزش و پرورش مراجعه می‌کردند و این وزارتخانه مسایل آنان را به وزارت علوم مرتبط می‌دانست یا برعکس؛ حال با مصوبه مجلس شورای اسلامی، تمام این مشکلات برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه ادامه تحصیل دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش در آموزش عالی هموار شده است، گفت: کنکور این دسته از دانش آموزان به صورت جداگانه و با توزیع دفترچه‌های مخصوص رشته‌های فنی و حرفه ای برگزار می‌شود و فقط دانش آموزان این رشته ها با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

کد خبر 123499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز