همشهری آنلاین: قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان در حضور محمود احمدی نژاد و آصف علی زرداری روسای جمهور دو کشور نهایی شد

عصر روز یکشنبه سوم خرداد و در حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان نهایی شد.  
 
به گزارش شانا، این قرارداد بین سیدرضا کسایی زاده، مدیرعامل شرکت ملی صادرت گاز ایران به نمایندگی از سوی شرکت ملی نفت ایران و سیدحسن نواب، مدیرعامل شرکت سیستم های خطوط لوله بین ایالتی پاکستان (ISGS) و در حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در تالار حافظیه مجموعه سعدآباد امضا شد.

خط لوله دو هزار و 700 کیلومتری صلح، بر اساس برنامه‌ریزی اولیه قرار است گاز ایران را به پاکستان و سپس به هند منتقل کند. پیش‌بینی شده است در صورت توافق نهایی یک هزار و 100 کیلومتر از این خط لوله در ایران، هزار کیلومتر در پاکستان و در صورت توافق با هند، 600 کیلومتر نیز در این کشور احداث شود.

با تکمیل این طرح، روزانه 150 میلیون متر‌مکعب گاز ایران به هند و پاکستان صادر می‌شود که 90 میلیون متر‌مکعب آن برای هند و 60 میلیون مترمکعب آن برای پاکستان در نظر گرفته شده است.

با امضای این قرارداد، ایران ظرف پنج سال صادرات گاز به پاکستان را از طریق خط لوله 56 اینچی که هم اکنون از عسلویه تا ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان در حال احداث است، انجام می‌دهد.

کد خبر 82085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز