مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت و نماینده وزیرنفت در مذاکرات خط لوله صلح، آخرین دور مذاکرات کارشناسان ایرانی و پاکستانی در اسلام آباد را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

 حجت‌الله غنیمی‌فرد به خبرنگار ما گفت: در این دور از مذاکرات 2کشور در زمینه‌های فنی خط لوله انتقال گاز به توافق‌هایی رسیدند.هیات ایرانی به سرپرستی حجت‌الله غنیمی فرد  از روز دوشنبه برای شرکت در این مذاکرات به پاکستان سفر کرده بود.

در این دور از مذاکرات هیات‌های ایرانی و پاکستانی در مورد محل تحویل گاز، مشخصات گاز تحویلی، دوره زمانی پرداخت و زمانبندی آغاز طرح توافق کردند. در توافق‌های 2کشور بر تجدید نظر در قیمت درصورت نهایی نشدن قرارداد تا 5 بهمن مصادف با ۲۵ژانویه  ۲۰۰۸میلادی و مستقل عمل کردن 2کشور در ترانزیت گاز به هند نیز تأکید شده است.

براساس بندی از توافق‌ انجام شده، با نهایی‌شدن این قرارداد، بخش‌هایی از  آن، در اختیار رسانه‌های گروهی قرار خواهد گرفت. این مذاکرات قرار است  هفته آینده در تهران ادامه یابد.

پیش از این 2طرف مذاکره‌کننده در مورد بحث‌های مهم قرارداد صادرات گاز که شامل قیمت و دوره بازنگری قیمت است، توافق کردند.درصورت نهایی شدن این قرارداد متن آن باید به تأیید مراجع مسئول و وزیران انرژی و مقام‌های ارشد 2کشور برسد.

کد خبر 39039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز