دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد، 10 اردیبهشت برای دیدار رسمی از هند به این کشور سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر این خبر را روزنامه هندو به نقل از مشاور امنیت ملی هند مخابره کرده است. این روزنامه نوشته است ام.کی نارایانان که در اولین مجمع جهانی سی تی ایندیای انستیتو بین المللی مطالعات استراتژیک سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد محمود احمدی نژاد در این تاریخ (10 اردیبهشت) اولین دیدار را خود از هند انجام می‌دهد.

با این که این دیدار تنها به مدت چند ساعت طول خواهد کشید (رئیس جمهور در راه برگشت از یک سفر رسمی از سریلانکا برای ساعتی در هند خواهد بود)، احمدی‌نژاد با پراتیبها دویسینگ پاتیل رئیس جمهور و مانموهان سینگ نخست وزیر هند دیدار خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، در این دیدار از جمله موضوعات دوجانبه ای که به آن پرداخته خواهد شد، خط لوله ایران- پاکستان - هند (خط لوله صلح) و تمایل هند برای اجرایی کردن قرارداد واردات  LNG ( گاز طبیعی مایع) است که سه سال پیش منعقد شد، اما به دلیل افزایش چشمگیر بهای نفت کمی بعد از آن هرگز اجرایی نشد.

در سال‌های اخیر به دنبال افزایش فشارهای آمریکا بر ایران، کشور هند فرصت را مناسب دیده و صندوق‌های سرمایه گذاری خود را برای سرمایه گذاری در ایران با وجود تمام فشارهای بین المللی ترغیب کرده است تا بدین ترتیب بتواند امنیت انرژی خود را در سال‌های آینده تضمین کند و حتی ممکن است این موضوع با متشنج شدن روابط اخیر آمریکا و هند به دلیل مسائل هسته ای شدت بیشتری پیدا کند.

کد خبر 49431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز