چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با تاکید برنهایی شدن قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان از انجام تشریفات مبادله این قرار داد در آینده نزدیک خبرداد

سید رضا کسایی زاده در گفت‌و‌گو با شانا افزود: مذاکرات با طرف پاکستانی در روزهای جمعه و شنبه هفته جاری ( اول و دوم خرداد) با تلاش کارگروه تخصصی از شرکت ملی صادرات گاز ایران و مشاور حقوقی این شرکت، همچنین کارشناسان شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران به سرپرستی دکتر غنیمی فرد (نماینده ویژه وزیر نفت در خط لوله صلح) به نتیجه رسیده است.

وی اظهار داشت: در این مذاکرات تمام موارد باقی مانده از قرارداد از جمله قیمت گاز، مرور بر قیمت یک سال قبل از تحویل گاز و پس از آن هر 3 سال یکبار و برخی نکات فنی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و روز یکشنبه هفته جاری (سوم خرداد) به میمنت و مبارکی سالروز آزاد سازی خرمشهر در حضور روسای جمهور و وزیران نفت و انرژی دو کشور امضا شد.

وی همچنین تاکید کرد: مقرر شده است که تشریفات مبادله قرارداد میان دو شرکت ایرانی و پاکستانی (شرکت ملی صادرات گاز ایران و  ISGS پاکستان) به زودی انجام شود.

کسایی زاده تصریح کرد: به این ترتیب با توجه به نهایی شدن قرارداد مذکور در روز یکشنبه (3 خرداد) شرکت‌های ملی صادرات گاز ایران و شرکت پاکستانی ISGS می‌توانند فعالیت‌های اجرایی خود را آغاز کنند.
 
مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران اظهار داشت: در راستای تاکید بر قرارداد یادشده بیانیه مشترکی نیز در حمایت از آن و امکان ورود و مشارکت هند به این پروژه، همچنین اجرای آن بر اساس استانداردهای بین‌المللی، زیست محیطی، فنی و ایمنی به وسیله روسای جمهور دو کشور ایران و پاکستان صادر شد.

کد خبر 82314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز