گروه سیاسی: در حالی که به‌نظر می‌رسد آرایش سیاسی اصولگرایان در روزهای آینده دستخوش تغییراتی خواهد شد، علی لاریجانی و محسن رضایی در اظهار نظرهایی جداگانه، از فهرست فعلی ارائه شده از سوی جبهه متحد اصولگرایان انتقاد کردند.

علی لاریجانی در حاشیه مراسم یادبود آیت‌الله توسلی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: جبهه متحداصولگرایان باید متناسب باشرایط امروز انتخابات و مقتضیات زمان تصمیم‌گیری کند و برنامه‌های خود را به پیش ببرد.

به گزارش ایرنا وی تصریح کرد: باید عملکرد این جبهه طوری باشد که مردم دقیقا درک کنند برنامه‌های آنها برای ایجاد تحول، تغییر وبهبود شرایط است.

رضایی هم با تکرار مواضع لاریجانی، اظهار داشت: ما تصمیمی برای ارائه فهرست جداگانه نداریم اما این موضوع بستگی به شرایط و عملکردها دارد.

وی ادامه داد: ما هنوز منتظر جبهه متحد اصولگرایان هستیم تا فهرست کامل بدهد ولی متأسفانه فهرست جبهه متحد نواقص زیادی دارد.

این موضع گیری‌ها در شرایطی منتشر شد که یک پایگاه خبری از انتشار فهرستی منتسب به علی لاریجانی خبر داد که این شایعه، واکنش دفتر لاریجانی را در پی داشت؛‌ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر لاریجانی اعلام کرد که چنین بحثی یعنی تشکیل فهرست منتسب به لاریجانی به هیچ عنوان تا به این زمان مطرح نشده است و این بحث جنبه مجادلات رسانه‌ای دارد.

همچنین محمدباقر قالیباف که در حاشیه مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد قیام 29 بهمن مردم تبریز با خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به این پرسش که آیا اصول‌گرایان فهرست مجزایی خواهند داد؟ گفت: ما قصد دادن فهرست مستقلی نداریم ولی این بدان معنا نیست که از فهرست اصولگرایان در تهران دفاع کنیم؛ این فهرست قابل خدشه و قابل بحث است و امیدوارم تا رسیدن به فرصت نهایی حتما این فهرست اصلاح شود.

به گزارش ایسنا وی افزود: اگر آن فهرست بر اساس مبانی اصولی تصحیح و تنظیم شود حتما مورد قبول همه اصولگرایان است ولی فهرست فعلی فهرست قابل دفاعی نیست.

تغییرات در جبهه

خبر دیگری هم مبنی بر کناره‌گیری سیدرضا تقوی از نامزدی در انتخابات مجلس منتشر شد.

این خبر را ایرنا به نقل از رضا آشتیانی عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان اعلام کرد و ادامه داد که حمید‌رضا‌کاتوزیان نماینده تهران در مجلس، جایگزین وی شده است.

در پی این خبر، خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که تاکنون تقوی انصراف رسمی خود را اعلام نکرده است و شهاب‌الدین صدر، دبیر اجرایی جبهه متحد هم در گفت‌وگو با همشهری ضمن تایید این مطلب، هر گونه تغییر در فهرست مذکور را رد کرد و گفت: هنوز در این فهرست جابه‌جایی صورت نگرفته است.

فهرست دیگر

اما در کنار این تحولات اعضای ائتلاف فراگیر اصولگرایان، دوشنبه شب جلسه‌ای را برگزار کردند تا درباره چگونگی حضور در انتخابات به جمع‌بندی برسند.

محمد خوش‌چهره درباره این جلسه به همشهری گفت که در جلسه مذکور، دبیر و سخنگوی این جبهه تعیین شده که روز چهارشنبه اول اسفند اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد که یک فهرست ۱۴ نفره در این جلسه (از نمایندگان تهران که نام آنها در همشهری دیروز به چاپ رسید) نهایی شده که از میان افرادی هستند که در فهرست جبهه متحد حضور ندارند. این گروه چهارشنبه نشستی خبری برگزار کرده و مواضع خود را اعلام خواهند کرد.

تلاش‌های تازه

در سوی دیگر صحنه سیاست هم، گروه‌های دوم‌خردادی درصدد هستند تا با به کارگیری افرادی خارج از ائتلاف اصلاح طلبان در فهرست نهایی، ائتلاف اصلاح‌طلبان را شکل دهند.

عبدالله ناصری سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با اعلام این خبر گفت که ائتلاف تنها در حوزه‌هایی که امکان رقابت دارد، در انتخابات شرکت خواهد کرد.

خبرهای غیررسمی حاکی است که احتمالا جریان دوم‌خرداد در استان‌ها اقدام به انتشار فهرست‌های انتخاباتی خواهد کرد.

البته به گزارش ایسنا، مصطفی‌کواکبیان، رئیس ستاد ائتلاف مردمی‌ اصلاحات، از احتمال شکل‌گیری یک ائتلاف دیگر در میان اصلاح‌طلبان خبر داد.

کد خبر 44786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز