دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: محمد رضا نعمت‌زاده مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی دیروز پس از تأیید برخی گزارش‌ها درباره افزایش سهمیه‌ها در ستاد تبصره 13، از تغییرات پیاپی در سهمیه‌ها و اختصاص مداوم سهمیه‌های خاص و وارد آمدن لطمه به هدف اصلی طرح سهمیه‌بندی ابراز نگرانی کرد.

نعمت‌زاده که پس از سخنرانی در همایش بین‌المللی تحولات ژئوپلیتیک انرژی و نقش گاز طبیعی در جمع خبر‌نگاران سخن می‌گفت، توجه دولت به توسعه حمل‌ونقل عمومی را از نقاط قوت طرح سهمیه‌بندی بنزین دانست و گفت: امیدوارم این نگرش ادامه یابد و افزایش سهمیه‌ها موجب وارد شدن لطمه به طرح مفید سهمیه‌بندی بنزین نشود.

وی ابراز امیدواری کرد در شهرهای بزرگ مترو، راه‌آهن و اتوبوس مورد توجه مردم قرار گیرد و از استفاده خودروهای شخصی جلوگیری شود زیرا هیچ‌یک از شهرهای بزرگ دنیا این گونه اداره نمی‌شوند.

وی گفت: امیدوارم با افزایش سهمیه‌ها، مردم به فکر استفاده بیشتر از بنزین نباشند.

معاون وزیر نفت همچنین کمبود اطلاعات کافی در زمینه خودروها را یکی از ضعف‌های طرح سهمیه‌بندی عنوان کرد و گفت: ما فکر می‌کردیم اطلاعات نیروی انتظامی در بخش خودرو دقیق است، اما معلوم شد که مربوط به 40 سال قبل است.

وی افزود: در حال حاضر یک میلیون کارت سوخت بی‌صاحب وجود دارد که با اجرای این طرح اکنون بانک اطلاعات نیروی انتظامی و شرکت پالایش و پخش تکمیل شده است.

کد خبر 38833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز