سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری کنفرانس آناپولیس گفت: کلید حل مسئله‌ فلسطین در جیب سران عرب و دولت‌هایی که به آناپولیس دعوت شده‌اند نیست، بلکه این کلید در دست مردمی است که حقشان غصب شده است.

به گزارش همشهری، غلامعلی حداد عادل در جلسه علنی مجلس با بیان این مطلب افزود: مردم فلسطین خود در دادگاهی که در دل و جان و ذهنشان تشکیل داده‌اند، 60 سال است که اسرائیل و همه‌ حامیان او را محکوم کرده‌اند.

وی ادامه داد: هدف از کنفرانس آناپولیس این است که می‌خواهند تحت عنوان صلح، سازش با اسرائیل را توجیه کنند.

حداد عادل افزود: سر و صدای بسیاری که درباره‌ این کنفرانس بر پا شده است به خاطر این است که می خواهند هر چه می‌توانند به این کنفرانس هیبت و اهمیت ظاهری بیشتری بدهند.

وی اظهار داشت: حرف ما که حرف دل مردم فلسطین و حرف دل همه‌ مسلمانان دنیاست، این است که صلح بدون عدالت برقرار نمی‌شود و از کنفرانس آناپولیس نمی‌توان انتظار بیش از کنفرانس مادرید و اسلو و اجلاس کمپ دیوید و ده‌ها طرح و جلسه و اجلاس دیگری داشت که در هیچ یک از آنها اصول عدالت رعایت نشده است.

حدادعادل خطاب به برگزار کنندگان این کنفرانس گفت: اگر خواهان صلح و آرامش و امنیت در خاورمیانه و فلسطین و جهان اسلام هستید باید براساس عدالت تصمیم بگیرید و عدالت مستلزم آن است که حق ملت فلسطین به فلسطینی‌ها برگردد.

کد خبر 37762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز