جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به حضور کشورهای عربی در کنفرانس صلح پاییزی آناپولیس در مقابل سفارت اردن تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار همشهری، در این تجمع که با حضور نزدیک به 300 نفر از دانشجویان انجام شد، پس از آنکه چند نفر از دانشجویان در محکومیت برگزاری این کنفرانس سخن گفتند و آن‌را به توافق کمپ‌دیوید تشبیه کردند، بیانیه‌ای قرائت و در آن، اقدام سران کشورهای عربی شرکت‌کننده در نشست آناپولیس به شدت محکوم شد.

در بخشی از این بیانیه با تأکید بر اینکه امت اسلامی آماده حرکت و قیام در برابر خائنان به اسلام است، خاطرنشان شده است: هر کس که مرتکب خیانت به امت اسلام شود، و با دولتی که وجود خارجی ندارد، وارد مذاکره شود، خود را در مقابل خشم انقلابی جوانان اسلام خواهد یافت و آرمان نابودی اسرائیل و محو این بلای خانمان‌سوز هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد.

اردن از اولین کشورهایی است که روابط خود با رژیم صهیونیستی را به حالت عادی درآورد و در کنفرانس پاییزی آناپولیس نیز شرکت خواهد کرد.

دانشجویان در این تجمع علاوه بر انتقاد شدید از کشورهای عرب شرکت‌کننده، به‌طور خاص از سوریه به خاطر شرکت در اجلاس آناپولیس انتقاد کردند.

در جریان برگزاری این تجمع، برخورد خاصی به‌وجود نیامد و تنها در اواخر تجمع، نیروی انتظامی که در اطراف سفارت حضور داشتند، از پرتاب برخی اشیاء به سمت ساختمان سفارت جلوگیری به عمل آوردند.

کد خبر 37655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز