غلامعلی حداد عادل، رئیس‌مجلس شورای اسلامی، شتاب دولت برای گسترش فعالیت‌های عمرانی را در افزایش نقدینگی مؤثر دانست.

به گزارش همشهری، وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به سؤالی درباره تورم و اقدامات 2 قوه مجریه و مقننه در این باره، تصریح کرد: مجلس در عین حال که خدمت به مردم و فعالیت‌های عمرانی را ضروری تشخیص می‌دهد اما معتقد است برداشت از حساب ذخیره ارزی و بالا بردن نقدینگی می‌تواند از جهت دیگری با افزایش تورم موجبات نارضایتی مردم را مهیا کند. به گفته وی،  یافتن راه‌حلی میانه در این خصوص احتیاج به کار کارشناسی دارد.

رئیس مجلس همچنین خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به افزایش قیمت نفت انتظار می‌رود تا آثار محسوس آن در زندگی مردم احساس شود اما اگر همین موضوع تورم‌زا باشد باز آثار محسوسی بر زندگی مردم نخواهد گذاشت.

حداد عادل خاطر نشان کرد: ما در جلساتی که داشته‌ایم سعی کردیم تا به نحوی با استفاده از حساب ذخیره ارزی، هم باری از دوش قشرهای کم‌درآمد برداریم و هم سعی کردیم استفاده از ذخیره ارزی و واردات باعث ضرر به تولید داخلی نشود.

دولت خارج از بودجه، وعده ندهد

حداد عادل همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر وعده‌های احمدی‌نژاد مبنی بر دو برابر شدن بودجه برخی استان‌ها و اینکه آیا این موضوع نیاز به مصوبه مجلس دارد یا خیر، تصریح کرد: این موضوع در ذهن برخی از نمایندگان سؤال ایجاد کرده است و به هر حال رئیس‌جمهور و مردم هر دو می‌دانند که تصمیم نهایی درباره اعتبارات در قانون بودجه گرفته می‌شود.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه وعده‌های دولت به مردم در سفرهای استانی جنبه قانونی پیدا کند، گفت: البته دولت هم اذعان داشته که تابع قانون است و تحقق وعده‌های سفرهای استانی، به تصویب قانون بودجه مربوط می‌شود.

کد خبر 37835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز