گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبرئه حسین موسویان، عضو تیم سابق مذاکره‌کننده گفت: اگر آن‌چنان که قاضی پرونده حکم کرده، اتهامات علیه موسویان صحت نداشته باشد باید از تبرئه وی خوشحال باشیم.

به گزارش همشهری، غلامعلی حداد عادل دیروز در نشست خبری خود با خبرنگار پارلمانی همشهری تأکید کرد: رسیدگی به این پرونده از اختیارات قوه قضائیه است و باید استقلال قوه قضائیه حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه در این موضوع فصل الخطاب، قوه قضائیه است گفت: امیدواریم هیچ فشاری بر قاضی وارد نشود و قاضی عادلانه قضاوت کند.

حداد عادل در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر ضرورت تنویر افکار عمومی درباره پرونده موسویان و برگزاری دادگاه علنی گفت: تصمیم درباره برگزاری علنی یا غیرعلنی دادگاه باید قبل از دادگاه اتخاذ می‌شد. روشن شدن افکارعمومی به همین است که به قوه قضائیه اعتماد کنیم. اگر کسی سندی داشته باشد درباره اینکه به قاضی پرونده اعمال فشار می‌شود باید رو کند.

بافت اصولگرایی

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر گسترده شدن چتر اصولگرایی با اشاره به فعالیت گروه 6+5 در همین زمینه گفت: عدم حضور همه اصولگرایان در شورای 11 نفره به معنای این نیست که آنها نمی‌توانند نامزدی برای انتخابات معرفی کنند.

حداد عادل با تأکید بر اینکه این به معنای تغییر بافت اصولگرایی نیست افزود: جمع 11نفره فهرست اصولگرایان را براساس صلاحیت افراد مطرح می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری همشهری مبنی بر اینکه شایعاتی درباره جدایی برخی از چهره‌های اصولگرا از جبهه متحد شنیده می‌شود اظهار داشت: گوشتان به این حرف‌ها بدهکار نباشد، این دوستان در جبهه متحد کار خود را ادامه می‌دهند و شایعاتی که شنیده می‌شود برای داغ نگه‌داشتن تنور انتخابات است.

غایبان را اعلام کنید

حداد عادل درباره غایبان روزهای اخیر مجلس اظهار داشت: اشکالی است که بر مجلس وارد است و نباید مجلس به این علت تعطیل شود. آنچه در مطبوعات هم در این باره منتشر شد کار درستی بود و از رسانه‌ها می‌خواهیم که اسامی غایبان را به اطلاع مردم برسانند.

وی با بیان اینکه غایبان مجلس متعلق به یک جناح خاص نیستند ابراز داشت: از این پس با قدرت بیشتری با این مسئله برخورد می‌شود.

تصمیم مسافران

خبرنگاری از حداد عادل پرسید که شما در دولت گذشته گفته بودید که برخی بدون بلیت سوار قطار اصلاحات شدند. آیا تغییر و تحول در دولت نهم از جمله استعفای علی لاریجانی و محمد جهرمی به معنای آن است که این افراد هم بدون بلیت سوار قطار دولت نهم شده‌اند؟ که وی در پاسخ گفت: این افراد بلیت داشتند اما گاهی پیش می‌آید که تصمیم می‌گیریم وسط راه از قطار پیاده شویم.

وی ادامه داد: بالاخره در هر دولتی تغییر و تحولی صورت می‌گیرد و هنوز تعداد وزرای تعویض شده در دولت احمدی‌نژاد از حد عادی نگذشته است و احمدی‌نژاد نیز مرتباً اعلام کرده که در تصمیمات خود دقت و تجدیدنظر بسیاری دارد. با این توصیفات، امیدوارم جهرمی بتواند به کار خود ادامه دهد.

کد خبر 37848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز