همشهری آنلاین: رئیس‌مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای خانه احزاب تأکید کرد: گفتمان حاکم بر احزاب ایران باید از نفی دیگران به گفتمان اثبات خود تغییر کند.

به گزارش ایرنا، حدادعادل خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این است که احزاب برای اثبات خود به نفی دیگران می‌پردازند و اثبات خود را در نفی حریف جستجو می‌کنند.

وی با بیان این که در عالم سیاست احزاب ما به جای معرفی خود، دائم در حال بیان اشتباه‌های کسی هستند که در راس کار است، افزود : مدام به مردم می‌گویند که این اشتباه و خطا رخ داده است و مردم را از کسی که در حال کار کردن است ، مایوس می‌کنند تا نوبت به خودشان برسد و وقتی نوبت به خودشان رسید مانند این گرفتاری، دچار خود آنها خواهد شد و این یکی از آفات کار حزبی است.

رئیس مجلس با تاکید بر این که گفتمان حاکم بر احزاب ایران، گفتمان نفی دیگران است نه اثبات خود، افزود: این امر ثابت می‌کند که احزاب بیشتر ویترینی برای مغازه‌های درون تهی هستند و بیشتر به دنبال جلب توجه هستند و اندیشه‌ای برای عرضه کردن ندارند و مطبوعات و سایت‌ها نیز ویترین احزاب شده‌اند.

وی تأکید کرد: حزب واقعی آن است که در ازای ارائه چند نوع کالا در ویترین، هزاران جنس در داخل مغازه داشته باشد.

حدادعادل گفت:باید اخلاق حزبی و شیوه‌ورود به کار سیاسی و گفتمان سیاسی را تغییر داد و باید احزاب بتوانند برنامه‌های خود را در عین انتقاد از دیگران ارائه کنند و این امر مستلزم آن است که احزاب شناسنامه‌دار بوده تا در صورت رسیدن به قدرت، ملزم به اجرای برنامه‌های خود باشند.

رییس مجلس بااشاره به اینکه احزاب به منزله شاخه‌های درختی هستند که همه بر روی یک تنه هستند و از یک ریشه تغذیه می‌کنند، تصریح کرد: علت عدم اقبال مردم به احزاب این است که احزاب در اکثر مواقع از منافع ملی به نفع مقاصد حزبی خود هزینه می‌کنند و مرز بین اختلاف نظر حزبی و وحدت نظر ملی مشخص نیست.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: باید به همان اندازه که راجع به تفاوت‌های خود صحبت می‌کنیم راجع به‌وحدت نیز صحبت کنیم و یکی‌از وظایف مهم خانه احزاب این است که بر وحدت در مبانی تاکید کند.

حدادعادل خاطر نشان کرد: برخی بر این باورند که کار حزبی با ولایت فقیه سازگاری ندارد اما خانه احزاب باید بدون جنجال به‌دنبال این باشد که چگونه می‌توان کار حزبی و ولایت فقیه را جمع کرد.

کد خبر 35887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز