چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی امروز( 28 شهریور) در یک نشست خبری به سؤالات خبرنگاران در زمینه‌های مختلف داخلی و خارجی پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، دکتر حداد عادل در این نشست با اشاره به‌سخنان اخیر معاون سیاسی وزیر کشور درخصوص ممنوعیت انتشار اخبار برخی از احزاب غیر قانونی در مطبوعات، گفت: مطبوعات اجازه ندارند، اخبار مربوط به احزاب معاند را منتشر کنند.

وی با بیان این خبر افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای نظارت بر مطبوعات وجود دارد که نماینده‌ای از مجلس نیز در این شورا حضور دارد و این گونه موارد در این شورا مطرح و بررسی می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در جواب سؤالی درخصوص تأخیر رییس جمهوری در گزارش عملکرد برنامه چهارم توسعه گفت: ما از آقای احمدی‌نژاد به‌خاطر گزارش روند اجرای برنامه چهارم توسعه درسال ‪ ، ۸۴‬تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری مبنی بر ارائه گزارش عملکرد سال ‪۸۵‬ همزمان با تقدیم بودجه سال ‪ ،۸۷‬گفت: دلیلی ندارد قبل از رسیدن زمان وعده رییس جمهور، ما پیشاپیش اظهار نگرانی کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص ابتکار دولت در تغییر شکل لایحه بودجه، گفت: انتقادها و نگرانی‌هایی از دوره‌های قبل مجلس درخصوص شکل لایحه بودجه وجود داشته است و تحول در شکل بودجه یک امر ضروری است اما برای چگونگی این تحول، تاکنون دولت و مجلس ر به توافق نرسیده‌اند.

حداد عادل در پاسخ به سؤالی درخصوص ادغام شورا های عالی، گفت: درخصوص ادغام شوراهای عالی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نگرانی‌های خود را درخصوص مغایرات این اقدام با قانون بیان کردم.

حداد عادل در عین حال گفت: دغدغه‌های رییس جمهوی را درخصوص کثرت این شوراها قبول دارم، و این که شوراها زمان زیادی از وقت رییس جمهوری را تلف می‌کند و تصمیم گیریها را به تاخیر می‌اندازد، حرف قابل قبولی است.

وی ادامه داد: اما با این ادغام‌ها تکلیف برخی شوراها مانند شورای عالی آموزش و پروش روشن نیست و باید با بررسی و کار کارشناسی به راه حلی دست یافت که هم نظر رییس جمهوری تامین و هم برخی نگرانی‌ها در این خصوص مرتفع شود.

حداد عادل در پاسخ به سؤالی در خصوص سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا درمورد موضوع هسته‌ای کشورمان گفت: ما همیشه این اعتراض را داشته‌ایم که آمریکایی‌ها با جوسازی اجازه نمی‌دهند، آژانس کار قانونی و حقوقی خود را انجام دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر رایس مبنی بر این که ایران تسلیم، تصمیم دستگاه بین‌المللی (آژانس) نمی‌شود، افزود: فعالیت‌های هسته‌ای ماهمواره براساس قانون و مقررات آژانس بوده است و همکاری‌های بسیار خوبی را با آژانس داشته است.

وی خطاب به سرمداران کاخ سفید تاکید کرد: ملت ایران با انقلاب اسلامی به دوران سلطه آمریکایی‌ها در این ممکت پایان دادند، هرگز اجازه نمی‌دهند آن شرایط دوباره برگردد.

خبرنگاری با اشاره به سفر حسن روحانی به اروپا از رییس مجلس شورای اسلامی پرسید که آیا روحانی به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پیوسته است؟ حداد عادل در پاسخ گفت: آقای روحانی عضو شورای عالی امنیت ملی است و در مذاکرات خود با طرف‌های اروپایی از سیاست روشن و قطعی نظام درخصوص منافع ملت که همانا استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است، دفاع خواهد کرد.

رییس مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر این که دوتن از نمایندگان با بازگرداندن کارت سوخت اضافی خود درخواست مناظره به رییس مجلس را مطرح کرده‌اند، گفت: این تصمیم خواست هیات رییسه مجلس نبوده و به درخواست خود نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه صورت گرفته است.

حداد عادل گفت: من از خبرنگاران استدعا دارم این گونه موارد را به صورت منطقی و کارشناسی بررسی کنند و بدانند که با فضاسازی و جوسازی‌های کاذب به ارزش مطبوعات افزوده نمی‌شود.

کد خبر 31899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز