همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری خاطره تلخ کودتای 28 مرداد سال 1332 گفت: این کودتا 25 سال خفقان را بر ایران حاکم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، غلامعلی حداد عادل در نشست علنی روز یکشنبه 28 مرداد مجلس شورای اسلامی افزود: 54 سال از این کودتای ننگین می گذرد و در آن دوران شوم و سیاه نه از آزادی و نه از حق و عدالت خبری بود و 25 سال خفقان ،خودکامگی و ظلم و ستم را در ایران حاکم کرد.

وی گفت :‌در آن دوران، زندان‌ها از جوانانی که برای نجات کشورشان از سلطه بیگانگان مبارزه می کردند ، پر بود و همان ستمها بود که به قیام مردم ایران در انقلاب اسلامی منتهی شد و به سلطه شوم امریکا خاتمه داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امریکا مطمئن باشد که ملت ایران با تجربه پیش از انقلاب که از امریکا دارد، هرگز به آنها اجازه تسلط مجدد بر ایران را نخواهد داد.

وی در بخش دیگر ی از سخنانش درگذشت بهاء الدین ادب نماینده دوره پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.

سپاه فرزند شایسته و برومند انقلاب است
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: سپاه پاسداران فرزند برومند و شایسته انقلاب اسلامی است و هیچگاه از حمایت و پاسداری از انقلاب غفلت نکرده است.

حداد عادل با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار از خدمات سپاه پاسداران به اسلام و ایران تقدیر کرد و افزود: سپاه پاسداران در اوایل انقلاب در مبارزه با گروهک‌های ضد‌انقلاب و تروریسم و فتنه‌های دیگری که انقلاب را تهدید می‌کرد به نحو احسن انجام وظیفه کرده و در جنگ تحمیلی نیز نقش تعیین کننده ای داشته است و امروز هم در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی حضوری کارآمد دارد.

وی با تشکر از تلاش‌های این نهاد از ابتدای انقلاب تاکنون، یاد همه شهدای سپاه و نیروهای مسلح را گرامی دانست.

حداد عادل همچنین با گرامیداشت ولادت حضرت ابالفضل (ع) و روز جانباز گفت:‌ مجلس تاکنون تلاشهای زیادی برای تصویب قوانین در رفع مشکلات جانبازان داشته و از این پس آماده است برای خدمت به همه جانبازان به تصویب قوانین لازم بپردازد.

وی ولادت حضرت سجاد (ع) را به نمایندگان مجلس و عموم ملت ایران تبریک و تهنیت گفت.

کد خبر 29281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز