سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و اسرائیل باید بدانند که اگر بخواهند به ایران حمله کنند 20 سال بابت همین بی خردی زمین گیر خواهند شد.

به گزارش مهر، دکتر غلامعلی حداد عادل در نشست دو هفتگی خبری خود که سه‌شنبه(24مهر) در نهاد قانونگذاری برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: شایعاتی که در خصوص حمله آمریکا و یا اسرائیل مطرح می شود عمدتا جنگ های روانی است چیز جدیدی نیست گاهی وقت ها درصد اظهار نظرها بیشتر می شود ولی با وجود این شایعات ، ما هیچ وقت اظهارات دشمن را دست کم نمی گیریم و هیچ وقت نیز با این شایعات دست و پای خود را گم نمی کنیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که می خواهد آزادانه و در چارچوب قوانین  بین المللی به فعالیتهای خود بپردازد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص گسترش صادرات غیر نفتی نیز پاسخ داد : ما گسترش صنعت غیر نفتی را برای کشور مفید می دانیم و از اهتمام دولت در این زمینه تشکر می کنیم، اگر خلا قانونی وجود داشته باشد بنده از کمیسیون اقتصاد می خواهم همت کنند تا در این زمینه دولت را کمک کنند زیرا نگاه دولت به مجلس در این رابطه یکسان و مثبت است.

حداد عادل درادامه در خصوص نشست مشترک دولت و مجلس گفت: در روزهای َآینده شاهد نشست سران دو قوه خواهیم بود و همچنین در روزهای آتی نیز شاهد نشست نمایندگان و اعضای دولت خواهیم بود.

وی همچنین از پاسخ به سئوالی خبرنگاری در خصوص این که نظر شخصی شما در خصوص آقایان نوذری و محرابیان وزیران پیشنهادی نفت و صنایع  چیست ؟ گفت: در این خصوص فعلا نمی خواهم سخنی بگویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر این که نظر شما در خصوص حضور 40 زن در مجلس هشتم چیست ؟ اظهار داشت: بنده موافق نظر ملت هستم اگر ملت رای دادند باید پذیرفت ولی در ابتدا باید کاری کنیم تا زنان داوطلب ورود شوند و آنقدر توان داشته باشند که بتوانند رای مردم را جلب کنند ، پیش از این که نظر بنده موثر باشد حضور زنان داوطلب موثر است، اگر حضور زنان پررنگ تر باشد به جای 40 نماینده می توانیم  زن 200 نمانده زن داشته باشیم.

حداد عادل در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سئوالی در خصوص ارتقای طرح امنیت اجتماعی گفت: کسی در کشور مخالف برخورد با اراذل و اوباش نیست مگر خود آنها ، البته در هر کاری باید عقل و تدبیر و اخلاق وجود داشته باشد ولی قاطعیت در برابر برخی افراد که قانون را نمی شناسند ضروری است.

وی ادامه داد: این که می گویند این طرح متوقف شده درست نیست ، اما مگر ما چقدر از این افراد داریم که هر شب شاهد بازداشت آنها باشیم ما نشانه ای از کوتاه آمدن ناجا در این زمینه نمی بینیم و همه در این رابطه باید نیروی انتظامی را کمک کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی درادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه سهمیه بندی بنزین بازار سیاه به راه انداخته نظر شما چیست؟ گفت:  ملاک نهایی برای ما مصرف بنزین است  با توجه به شبکه گسترده الکترونیکی  در پایان هر روز می توان مصرف بنزین را تعیین و با گذشته مقایسه کنیم که در حال حاضر در قیاس سهمیه بندی بنزین با گذشته ما شاهد صرفه جویی  20 درصدی هستیم و این موضوع دستاورد مهمی است.

حداد عادل گفت: اگرامروز خیابانها شلوغ است و ما شاهد ترافیک هستیم به دلیل آن است که مردم به این درک رسیده اند که با 5/3 لیتر بنزین در روز می تواند به کارهایشان برسند ولی با این حال مشکلاتی در کنار این سهمیه بندی وجود دارد که به اعتقاد بنده یکی از دلایل مهم آن نبود جایگاه های گازبه میزان کافی است.

وی همچنین درخصوص فروش غیر قانونی سوخت نیز گفت: اینه برخی سوخت را می فروشند قابل پیش بینی بود مهم این است که دولت وضعیت را رصد کند تا به یک انضباط مصرف بهنیه بنزین برسیم.

رئیس  مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این نظر که اگر  یک قیمت قطعی برای بنزین مشخص شود بهتر از سهمیه بندی است ، درست نیست ، زیرا همین امر باعث  بالا رفتن تورم در کشور می شود.

حداد عادل همچنین درپاسخ به سئوال دیگری در خصوص بازنشستگی پیش از موعد و اعلام نداشتن بودجه از سوی برخی سازمانها برای بازنشسته کردن نیروهای خود گفت: اجرای این قانون با موافقت سازمان و قبول فرد است، امیدواریم دولت در بودجه سال آینده پیش بینی خاصی برای این موضوع کند و مجلس هم چون این قانون را خود به تصویب رسانده در این زمینه همکاریهای لازم را انجام خواهد داد.

وی در خصوص سفر هیئت پارلمانی رومانی به تهران نیز گفت: این سفرها جزو کارهای مفید و مستمر مجلس است که هیئت هایی از کشورهای خارجی از جمله کشور رومانی به ایران می آید و همچنین هیئت پارلمانی ایران نیز به کشورهای آنان سفر می کند که در حال حاضر نیز هیئتی از مجلس شورای اسلامی در ایتالیا به سر می برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می شود مقام معظم رهبری دربررسی  برخی از طرحها اعمال نظر می کنند آیا این موضوع درست است  گفت: رهبرمعظم انقلاب همیشه بر استقلال مجلس تاکید دارند و ایشان به قوانین مصوب مجلس  احترام می گذارند و معتقدند دولت باید قوانین را اجرا کند اگر در مواردی نکته ای خطاب به مجلس داشته باشند نظرشان را رسما اعلام می کنند که در گذشته نیز شاهد بوده ایم.

کد خبر 34126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز