گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی درباره استعفای علی لاریجانی گفت: لاریجانی در دوره‌ای که مسئولیت شورای عالی امنیت ملی را بر عهده داشت خدمات زیادی را انجام دادند و قطعاً این نتایج مثبتی که امروز در حوزه هسته‌ای حاصل شده‌است مرهون تلاش‌های مسئولانی از جمله لاریجانی بوده است.

غلامعلی حداد عادل در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: تغییر ایشان جای تعجب داشت اما آنچه برای همه مسلم است این است که این جابه‌جایی باعث تغییر دیدگاه‌ها و مبانی اصولی ما در مسئله هسته‌ای نخواهد شد.

وی افزود: میان احمدی‌نژاد و لاریجانی اختلاف سلایقی وجود داشت که طرفین احساس می‌کردند اگر این اختلافات نباشد راحت‌تر می‌توان مسیر هسته‌ای را پیمود و آنچه باعث تغییر شد اختلاف در مبانی نبود.

در جهت مخالف

وی در ادامه تصریح کرد: امروز آمریکا و آژانس در 2 جهت کاملاً مخالف حرکت می‌کند.

درحالی‌که البرادعی صراحتا اعلام می‌کند که هیچ‌گونه سندی بر اینکه دال‌‌بر فعالیت غیر قانونی دیده نشده اما آمریکا می‌گوید که البرادعی سکوت کند و تصویری زورگویانه از خود ارائه می‌دهد و فکر می‌کند آقای جهان است که چنین چیزی غیر قابل قبول است.

فهرست سیاه مدیران کم کار

غلامعلی حداد عادل همچنین در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره فهرست تهیه شده برای برکناری مدیران کم کار از سوی دولت گفت: ما معتقد به اصل تشویق و تنبیه هستیم و این اصلی منطقی در مدیریت است. طبیعی است که دولت پس از چند سال فعالیت، به این نتیجه برسد که بعضی از مدیران را باید نگه دارد و بعضی دیگر را باید به خاطر کم کاری رد کند. این مسئله اصلا جنبه تبلیغاتی ندارد و تصمیمی عقلایی است.

تابع نظر شورای مرکزی اصولگرایان

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در انتخابات آینده شرکت می‌کنید یا نه و آیا جبهه متحد اصولگرایان از نظریات شما استفاده می‌کند گفت: تبادل نظرهایی بین ما وجود دارد و نکاتی را به دوستانی که مسئولیت تصمیم‌گیری دارند یادآوری می‌کنیم.

حداد عادل ادامه داد: به‌عنوان عضوی از اصولگرایان خود را تابع نظر شورای مرکزی اصولگرایان می‌دانم و برای شرکت در انتخابات منتظر اعلام نظر شورای مرکزی هستم.

توجه به دغدغه‌های مراجع

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اعتراض مراجع تقلید به برگزاری کنگره مولانا توضیح داد: نظر مراجع عظام تقلید قابل احترام است و ما می‌دانیم اگر تذکری صورت می‌گیرد از سر دلسوزی است و تلاش می‌کنیم به دغدغه‌های مراجع توجه کنیم.

کد خبر 35480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز