همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عکس العمل آمریکایی ها پس از گزارش اخیر آقای البرادعی گفت: آمریکا با این بهانه جویی ها بیش از این آبروی خود را در جهان نبرد.

غلامعلی حداد عادل در جلسه علنی یکشنبه 27 آبان مجلس شورای اسلامی افزود: گزارش اخیر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از وضع پرونده هسته ای ایران ، نتیجه ای از بازرسی های مکرر و مفصل چندین ساله و به ویژه بازرسی ماه ها و هفته های اخیر بود.

وی با بیان اینکه این گزارش به روشنی از نبود انحراف جمهوری اسلامی ایران به سوی اهداف نظامی در فعالیتهای هسته ای حکایت می کرد افزود: در بند 39 و 42 این گزارش بر نبود این انحراف و همکاری کامل ایران در پاسخگویی به سؤالات حکایت دارد.

حداد عادل گزارش اخیر آقای البرادعی را مؤید صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای ایران دانست وگفت: در گزارش قبلی و این گزارش ابهاماتی که دربارة پلوتونیوم و دستگاههای سانتریفیوژ نوع پی 1 و پی 2 باقیمانده بود برطرف شد و آژانس به پاسخ مهمترین سؤالات خود رسید.

رئیس مجلس افزود: آژانس در این گزارش اذعان کرده که ایران با ایجاد یک زنجیره 3 هزار تایی از دستگاههای سانتریفیوژ موفق به غنی سازی اورانیوم در حد 4 درصد شده است.
حداد عادل با بیان اینکه از این گزارش 2 نکته حاصل می شود افزود: نخستین نکته این است که ایران به برکت تلاش دانشمندان جوان و متعهد خود توانسته است به این فناوری پیچیده جوان دست پیدا کند و نکته دوم نیز بر صلح آمیز بودن این فعالیتها و انطباق آن با مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی حکایت دارد.

وی با تقدیر از همة کسانی که این افتخار را برای کشور ایران کسب کردند گفت: از دولت و دیگر کسانی که مذاکرات را در گذشته و امروز دنبال کردند و می کنند تشکر و اعلام می کنیم که ایران این دستاوردها را حق خود می داند و ما این راه را که بر اساس اصول عزت ، حکمت و مصلحت و زیر نظر رهنمودهای مقام معظم رهبری است ادامه خواهیم داد.
حداد عادل در بخش دیگری از سخنانش از آمریکا خواست بیش از این آبروی خود را در جهان نبرد.

وی با اشاره به اینکه امروز آمریکا و یکی دو کشوری که کورکورانه پیرو آمریکا شده اند به سبب منطق ایران و همکاری با آژانس منزوی شده اند گفت : جهان ،صدا و پیام ایران را شنیده است و ادامه مخالفتهای آمریکا بهانه جویی ای بیش نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی دخالت اسرائیل را در این موضوع مضحک دانست و گفت: کشوری که اصل موجودیتش نامشروع و با غصب سرزمینهای مسلمانان و ترور مردم بی گناه چنین دولتی صهیونیستی را ایجاد کرده و ان پی تی را نپذیرفته و صدها کلاهک هسته ای را در منطقه انبار کرده است فعالیت کشور ما ان هم در حد 4 درصد را که به تأیید بازرسان آژانس رسیده است خطری برای صلح جهان می داند و به اندازه ای از گزارش مثبت آقای البرادعی عصبانی است که می گوید البرادعی باید عوض شود.

حداد عادل خاطر نشان کرد: انسان نمی داند به حال دنیایی که در ان اسرائیل ، طرفدار صلح است بخندد یا بگرید.

وی گفت: همین شرایط است که ملت ایران را در استفاده از حق مسلم خود پایدار کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ گزارش اخیر آقای البرادعی سبب شود هیاهوی آمریکاییها فروکش کند و آنها به سر عقل بیایند و اجازه دهند همه کشورها از حقوق مسلم خود استفاده کنند.
در این لحظه نمایندگان حاضر در مجلس فریاد "مرگ بر آمریکا" را در صحن علنی مجلس سر دادند.

حداد عادل در پایان سخنانش گفت: مجلس همواره در تثبیت حق استفاده از انرژی هسته ای پیشقدم بوده و با مصوبات متعدد از این اراده ملت ایران پشتیبانی کرده است.

کد خبر 36841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز