همشهری‌آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: روح بسیج مثل یک رودخانه‌ی سیال و خروشان در طول انقلاب در جریان بوده است.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر غلامعلی حدادعادل در یادواره‌ی شهدای کن با بیان این‌که مردم کن از بیش از صد سال پیش راه خود را پیدا کرده بودند، گفت: این مردم در نهضت 15 خرداد نیز موفق عمل کردند و از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز نیز در همه‌ی صحنه‌ها حضور داشته و سهم خود را در جبهه و جنگ نیز ادا کردند و به نسبت جمعیت‌شان شهدای زیادی به انقلاب تقدیم کرده‌اند.

وی با تبریک هفته‌ی بسیج، اظهار کرد: امروز بسیج گسترده‌ترین تشکل متعلق به این انقلاب است و هیچ سازمان دیگری در کشور وجود ندارد که به اندازه‌ی بسیج در همه جا حضور داشته باشد.

حدادعادل با بیان این‌که بسیج برای همه‌ی مردم است، گفت: بسیج از جنس مردم است همان طور که انقلاب از جنس مردم بود. هم‌چنین بسیج باطن و ظاهری دارد ظاهرش همین تشکیلات و سازمان‌دهی، نظم، ارتباطات و تجهیزات است اما باطن آن روح بسیجی است که اعتقاد به اسلام و انقلاب دارد. عشق به خدا و پیامبر، قرآن و اهل بیت نیز در روح بسیجی وجود دارد. همان روحی که سال 56 و 57 شما را به تظاهرات کشاند و همیشه برای خدا تلاش کرده و بدون منت در همه‌ی صحنه‌ها حضور داشته‌اید.

او گفت: روح بسیج بپا خاستن به نام قرآن و اسلام است. خوشبختانه این روح در این 28 سال توانسته کشور ما را حفظ کند و اگر خدای ناکرده اوضاع بدتر شود، این روح شدت خود را نشان خواهد داد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این‌که نسل جوانی که اکنون در جامعه حضور دارند، انقلاب، امام (ره) و جنگ را ندیده‌اند، تصریح کرد: اما روح بسیج به آن‌ها منتقل شده است و ما می‌بینیم که یک جوان 15 ساله همان روحیه‌ی نسل قبل خود را دارد و در واقع روح بسیج مثل یک رودخانه‌ی سیال و خروشان در طول انقلاب در جریان بوده است و در این 28 سال این روح الهی بسیجی سازماندهی شده و این انرژی عظیم و سرمایه‌ی بزرگ نظم پیدا کرده است.

رییس مجلس با تصریح این مطلب که اگر بسیج چند سال پیش در دانشگاه نبود معلوم نبود چه اتفاقی در دانشگاه‌ها پیش خواهد آمد، گفت: در آن سال‌ها افراد مختلفی با عنوان تشکل انجمن اسلامی سر و صدایی به پا کردند و با نام همین تشکل و با نام این انقلاب عنوان کردند که دین باید از سیاست جدا باشد که این در واقع نقطه‌ی مقابل انقلاب و امام (ره) بود که خوشبختنه دانشجویان بسیجی جلوی آن‌ها را گرفتند.

او با بیان این‌که انجمن اسلامی دیگر صدها معنی پیدا کرده است، گفت: بنابراین تعدادی از اعضای آن پس از این اتفاق به بسیج پیوستند و امروز هم هر دستگاهی که احتیاج به کمک مردمی داشته باشد، دست خود را به سمت بسیج دراز می‌کند.

حدادعادل با بیان این‌که حسن بسیجیان بر آن است که همه‌شان یک جور حرف می‌زنند و یک چیز می‌خواهند، اظهار کرد: ما در حال حاضر در صدها جا بسیج داریم اما همه از یک جنس هستند در حالی که اکنون وقتی حرف از انجمن اسلامی دانشگاهی به میان می‌آید، می‌پرسند که انجمن اسلامی کدام دانشگاه و بعد عنوان می‌شود که انجمن اسلامی فلان دانشگاه خوب و یا انجمن اسلامی دانشگاه دیگر مشکل دارد؛ اما اگر بگویند بسیج دیگر کسی نمی‌پرسد که کدام بسیج زیرا همه صاف و پاک و زلال به همان خوبی اول انقلاب هستند که این یک نعمت الهی است و باید قدر آن را داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر نیاز باشد که از طرف دولت و مجلس این پشتیبانی و حمایتی صورت بگیرد این کار انجام خواهد شد، زیرا پشتیبانی از بسیج به معنای پشتیبانی از انقلاب و اسلام است و همین روحیه‌ی بسیجی است که کشور را به پیش برده است.

رییس قوه مقننه با بیان این‌که بسیج برای کشور عزت و عظمت فراهم کرده است، گفت: اگر دشمنان نیت سویی نسبت به این کشور داشته باشند می‌دانند که از هر کوچه‌ی این کشور یک گردان بسیجی جلوی آن‌ها خواهد ایستاد و آن‌ها می‌دانند که بسیج در هر قدمی مقاومت خواهد کرد و به مبارزه می‌پردازد. هم‌چنین دشمنان می‌دانند که این بسیج که امروز به مردم به نرمی گل رفتار می‌کند، فردا خار چشم خودشان است؛ بنابراین اجازه نمی‌دهند به کشور سوءنظری صورت گیرد و این تضمینی برای حفظ استقلال و انقلاب است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد که عراق و حکومت بعثی که جز جنایت بر مردم عراق کاری نکرده بود و هم‌چنین مردم آن جرأت نداشتند در عراق نفس بکشند، وقتی آمریکایی‌ها به نام سرنگونی صدامی که خودشان پشتیبانی‌اش می‌کردند وارد عراق شدند، پس از این سرنگونی از آمریکایی‌ها خواستند که از کشورشان بروند؛ بنابراین آمریکایی‌ها ضمن آن‌که می‌دانند مردم عراق و حکومت آن با مردم ایران متفاوت است، بنابراین نمی‌توانند به فکر سوءظن نسبت به این کشور باشند.

او با اشاره به دستیابی ایران به دانش انرژی هسته‌یی، گفت: ملت ما با نام خدا روی پای خود ایستاده و هم متحد شدند و با تلاش فراوان به دانش انرژی هسته‌یی دست یافته‌اند؛ البته کشور ما مشکلاتی هم دارد اما باید گفت که کشور در حال پیشرفت است و این را مردم ما باید باور کنند.

حدادعادل یادآور شد که قبل از پیروزی انقلاب 170 هزار دانشجو در ایران تحصیل می‌کردند اما در حال حاضر 3 و نیم میلیون نفر دانشجو در شهرها و شهرستان‌های مختلف و در رشته‌های متنوع به تحصیل می‌پردازند و این تحصیل موجب پیشرفت کشور خواهد شد.

رییس مجلس خطاب به مردم منطقه‌ی کن با بیان این‌که آزمایش بزرگ دیگری در انتظار شماست، گفت: مراقب باشید راهی که در این چند سال پیدا کرده‌اید گم نکنید؛ زیرا بسیار تلاش می‌شود که ورق این انقلاب برگردد و ما در مجلس کاملا متوجه هستیم که چه تبلیغات و سر و صداهایی می‌شود که طی آن عنوان کنند دولت و مجلس کاری انجام نداده و مردم نسبت به آن‌ها بدبین شوند.

وی گفت: وقتی من یک کلمه از مشکلات مردم حرف می‌زنم فوری عنوان می‌شود که دولت و مجلس با یکدیگر درگیر شدند و اگر ما با دولت بر سر مسأله‌ای بحث کنیم می‌گویند اختلاف در میان دولت و مجلس به وجود آمده و اگر با دولت موافق باشیم می‌گویند این چه مجلسی است که نظارت خود را از دست داده و تسلیم دولت شده است و دولت در یک حاشیه‌ی امن قرار گرفته است. اگر به یک وزیر رأی ندهیم جنجال می‌کنند که بین اصولگرایان اختلاف افتاده و تفرقه در اردوگاه اصولگرایی به وجود آمده و اگر به وزیری رأی بدهیم می‌گویند مجلس دنباله‌رو دولت است و رییس مجلس، مجلس را به دولت فروخته است. همه‌ی این کارها برای آن است که مردم را گیج کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس صراحتا عنوان کرد که مراقب باشید مسیری را که انتخاب کرده‌اید در زمان انتخابات نیز با استقامت بر آن حرکت کنید و آن را گم نکنید و از راه منحرف نشوید؛ البته حواس‌تان باشد که بهترین‌ها را انتخاب کنید.

وی با ابراز خشنودی از این‌که اصولگرایان برای انتخابات مجلس هشتم یک مرکزیت را انتخاب کردند تا در آن در مورد فهرست نهایی تصمیم‌گیری شود، گفت: از من پرسیده می‌شود که آیا کاندیدا برای مجلس هشتم خواهم شد که من هم در پاسخ می‌گویم منتظر هستم ببینم آن مرکزیت چه تصمیمی می‌گیرند و قرار نیست که ما تکروی کنیم.

حدادعادل با بیان این‌که دولت و مجلس تلاش می‌کنند تا برای مردم کارهای خوبی را به سرانجام برسانند، تصریح کرد: در این سال آخر طرح یا لایحه‌ای که مشکلات مردم در آن وجود داشته باشد در دستور کار مجلس قرار گرفته است و ما در این دستور مطالبی را در اولویت قرار داده‌ایم که هرکدام گرهی از کار مردم باز می‌کنند؛ البته تقصیر و قصور هم داریم که امیدواریم خدا از ما بگذرد و آن‌چه به خیر و صلاح مردم و انقلاب است و آن‌چه نظر شهدا را تأمین می‌کنند به وجود آید.

رییس مجلس با بیان این‌که منطقه‌ی کن تنها منطقه‌ای است که در کنار تهران هنوز آن حالت روستایی خود را حفظ کرده است، افزود: شاید برخی از مردم این منطقه از این وضعیت ناراحت باشند و دلشان بخواهد که دولت کوچه‌های باریک آن‌ها را به خیابان‌های پهن و اتوبان تبدیل کند اما اگر این مردم می‌خواهند جوهر اصیل مردمی بودن و متدین بودن خود را حفظ کنند نباید بافت زندگی روستایی خود را تغییر دهند.

 

کد خبر 37911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز