دوشنبه ۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار سفیر هلند در تهران با وی گفت: ایران به‌همکاری‌های خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب مقررات جهانی ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا ، به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس،غلامعلی حدادعادل  روز دوشنبه( 5 آذر) در دیدار  رادنیک فان فولنهاون، سفیر هلند در تهران ، تصریح کرد : استفاده از زبان تهدید و رویکردهای غیرمعقول علیه ایران کمکی به حل مشکل نخواهد کرد.

رییس مجلس افزود: منافع اروپا ایجاب می‌کند که در روابط خود با ایران، موضع مستقل داشته باشد و سخنان مقامات آمریکایی علیه ملت ایران را تکرار نکند.

حداد عادل بااشاره به مخالفت‌های آمریکا باملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: آمریکا که از پیروزی انقلاب اسلامی درایران نگران است ، از ابتدا با بهانه‌های گوناگون با جمهوری اسلامی ایران مخالفت کرده است.

آناپولیس محکوم به شکست است

حدادعادل همچنین به تاریخچه بحران فلسطین و سیاست‌های آمریکا در منطقه و همچنین برگزاری کنفرانس آناپولیس پرداخت و تصریح کرد: هر تصمیمی که در آن عدالت نادیده گرفته شود به صلح و ثبات در منطقه منتهی نخواهد شد و محکوم به شکست است.

رییس مجلس افزود: در مساله فلسطین مشکل غرب قانع کردن دولت‌ها نیست بلکه قانع کردن توده‌های مردم در سراسر جهان اسلام است.

حداد عادل با اشاره به روابط تاریخی ایران و هلند ، از افزایش حجم مبادلات اقتصادی و بازرگانی تهران - آمستردام در سال‌های اخیر ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: زمینه‌های متنوعی برای تقویت همکاری‌های اقتصادی - صنعتی دو جانبه بویژه در عرصه انرژی، نفت و گاز و کشاورزی و امور مربوط به منابع آب وجود دارد که باید از آنها بهره برد.

 موضوع هلند در خصوص مسئله هسته‌ای ایران

فولنهاون، سفیر هلند در تهران نیز در این دیدار، روابط دو جانبه را در سطوح عالی، بسیار خوب توصیف و بر عزم کشورش برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد.

سفیر هلند با اشاره به استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته‌ای گفت: ما خواهان فشار بر ایران نیستیم و سیاست هلند حل این مساله از طریق ادامه گفتگو و مذاکره است.

فولنهاون همچنین با تاکید بر اهمیت گسترش مناسبات پارلمانی دو کشور، خواستار افزایش بیش از پیش همکاریهای پارلمانی دو کشور شد.

کد خبر 37611

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز