همشهری‌آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای سفری دو روزه به جمهوری آذربایجان وارد فرودگاه باکو شد.

غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، صبح جمعه وارد فرودگاه باکو شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، عسگراف معاون رییس پارلمان جمهوری آذربایجان خلف اف معاون وزیر امور خارجه این کشور و همچنین مقامات ایرانی شاغل در باکو از آقای حداد عادل در محل فرودگاه استقبال کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در گفتگویی با خبرنگاران، توسعه و تحکیم روابط دوستانه بین دو کشور برادر ایران و جمهوری آذربایجان را از مهمترین اهداف سفر خود به این کشور عنوان کرد.

دیدار و گفتگو با رییس جمهور، نخست وزیر و رییس پارلمان جمهوری آذربایجان، دیدار با ایرانیان مقیم باکو، بازدید از چند مرکز فرهنگی، دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه دولتی باکو و سفر به گنجه دومین شهر مهم جمهوری آذربایجان از جمله برنامه های سفر رییس مجلس شورای اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان است.

حداد عادل و هیات همراه پس از ورود به باکو برای ادای احترام به یادمان شهدا و مزار حیدر علی اف رییس جمهور فقید این کشور راهی آرامگاه شهدای این شهر (شهیدلر خیابانی) شدند.

تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران، حداد عادل را در این سفر همراهی می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ترک تهران در فرودگاه مهرآباد به خبرنگاران گفت: جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران دارای مشترکات فرهنگی، دینی و تاریخی هستند و از روابط گسترده ای در همه زمینه ها برخوردارند.

وی افزود: تلاش می کنیم تا در این سفر بر تقویت مناسبات پارلمانی که مکمل روابط اقتصادی و سیاسی است تأکید و راه های گسترش هر چه بیشتر این مناسبات را فراهم کنیم

کد خبر 37307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز