همشهری آنلاین: عادات بد غذا خوردن می‌توان باعث افراط در غذا خوردن و شکست شما در برنامه کاهش وزنتان شود.

muffin

از جمله عادات بد غذايي كه بايد كنار بگذاريد، اين‌ها هستند:

-  خوردن غذا با سرعت بیش‌ از حد.

- خوردن غذا هنگامی‌که گرسنه نیستید.

- خوردن غذا به‌صورت سرپایی که ممکن است به خوردن بیش‌ازحد سریع یا بدون توجه به ترکیب غذایی بینجامد.

- خوردن دسر به‌سرعت یک عادت روزانه درآوردن.

- نخوردن یک وعده غذایی، به‌خصوص صبحانه.

یک موضوع دیگر که باید در نظر داشته باشید، عوامل محرک رایجی است که باعث می‌شود بدون این گرسنه باشید، به غذا خوردن روی آورید، از جمله:

-  باز کردن کابینت و نگاه کردن به اسنک‌هایی (چاشت یا میان‌وعده) که دوست دارید.

- نشستن در خانه و تماشای تلویزیون.

-  پیش و پس از یک جلسه یا موقعیت تنش‌زا در محل کار.

-  به خانه رسیدن پس از کار و نداشتن برنامه‌ای برای اینکه چه چیزی را برای شام بخورید.

-  آوردن غذایی به‌وسیله دوستان و آشنایان که می‌گویند مخصوص شما پخته‌اند.

- عبور کردن از کنار ظرف شیرینی روی پیشخوان آشپزخانه

-  نشستن در اتاق‌های انتظار که ماشین خودکار فروش غذا هم در آن قرار دارد.

- دیدن ظرفی از شیرینی در یک جلسه کاری در صبح.

-  احساس ملال یا خستگی کردن و به این فکر افتادن که خوردن غذا می‌تواند آن را رفع کند.

HealthDay

کد خبر 304576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار