همشهری آنلاین: قلب شما ممکن است تاوان تحت استرس یا افسرده بودن شما را بپردازد.

اما شما می‌توانید با انجام کارهایی به سبک کردن این بار بر روی قلبتان کمک کنید

انجمن قلب آمریکا این نکات را توصیه می‌کند:

-  منبع استرس یا افسردگی خود را شناسایی کنید و راه‌هایی را برای کنار آمدن با پیدا کنید. ممکن است نیاز به روان‌درمانی داشته باشید.

-  عادات سالم مانند پیاده‌روی روزانه را انتخاب کنید، اما در این باره عجله نداشته باشید. اگر می‌خواهید به ورزش کردن روی بیاورید، به‌تدریج ورزش را شروع کنید و یک‌باره فشار زیادی به خودتان نیاورید تا به یک برنامه ورزشی سخت‌گیرانه برسید.

-  طرح غذایی سالم‌تری را برای خود بریزید. هنگامی که تحت استرس هستید، به خوردن هله‌هوله‌ها روی نیاورید.

- هر بار یک تغییر برای رسیدن به سبک زندگی سالم را انجام دهید و تلاش نکنید یک‌باره تغییرات متعددی را ایجاد کنید. این نکات به‌خصوص اگر بخواهید سیگار را ترک کنید، مصداق دارد. ترک سیگار تغییری عمده و کاری مشکل است.

-  در نهایت باید از خودتان مراقبت کنید تا چرخه احساس افسردگی را بشکنید. برای انجام این کار می‌توانید کاری سازمان‌یافته برای مثال رفتن کلاس یوگا یا تمرینات تای چو را انجام دهید یا کارهایی که بتوان آن را در هر جایی انجام داد برای مثال چند دقیقه مراقبه، گوش کردن به موسیقی یا خواندن کتاب.

HealthDay 

کد خبر 303013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =