همشهری آنلاین: ورزش در گرمای تابستان بر روی قلب شما فشار بیشتری می‌آورد؛ اما با رعایت احتیاطاتی می‌توانید خود را در این شرایط در امان نگهدارید.

به اين توصيه‌ها هنگام ورزش در ماه‌هاي گرم تابستان عمل كنيد:

-  ورزش در فضای آزاد را برای ساعات اولیه بامداد یا بعدازظهر که هوا خنک‌تر است، بگذارید.

-  در این شرایط آب و هوایی با شدتی کمتر از حد معمولتان ورزش کنید تا فشار کمتری بر روی قلب و بدنتان بیاید. اگر درجه حرارت از ۲۷ درجه سلسیوس گذشته باشد و میزان رطوبت به بالای ۸۰ درصد رسیده باشد، بهتر ورزشتان به تعویق بیندازید تا هوا خنک‌تر شود.

-    اگر مقدار طول مدت ورزشتان از ۳۰ دقیقه بیشتر شود، حفظ مایعات بدنی هم اهمیت پیدا می‌کند. مقدار زیادی پيش، در حین و پس از ورزش بنوشید. با ۲۲۰ تا ۲۸۰ سی‌سی از مایعات در هر ۳۰ دقیقه ورزش شروع کنید.

در اغلب افراد آب بهترین نوشیدنی است. به‌جز مواردی که طول مدت یک وعده ورزش شما از یک ساعت گذشته باشد و مقدار زیادی مایع و الکترولیت ازدست‌داده باشید، مصرف نوشابه‌های ورزشی فقط مقادیری غیر لازم از سدیم و کالری به بدن شما وارد می‌کنند.

-  لباس‌هایی که مانع می‌شوند عرق شما تبخیر شود، مانند کاپشن‌های پلاستیکی یا آستین‌بلند را نپوشید. اختلال در توانایی بدن برای سرد کردن خود ممکن است درجه حرارت بدن را تا حد خطرناکی بالا ببرد. از پيراهن‌های ورزشی آستین‌کوتاه یا شورت‌های ورزشی گشاد و کتانی استفاده کنید.

HealthDay

 

 

کد خبر 304149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار