جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بسیاری از افراد پرسش‌هایی درباره کالری‌های دریافتی‌شان دارند و اینکه چگونه کالری بر تلاش‌هایشان برای کاهش وزن تأثیر می‌گذارد.

calorie

کالری بنا بر تعریف به معنای انرژی است که برای بالا بردن درجه حرارت یک گرم آب به‌اندازه یک درجه سلسیوس لازم است. از لحاظ رژیم غذایی،‌ کالری در واقع انرژی است که از راه غذاها برای تأمین نیروی لازم برای انجام کارکردهای حیاتی دریافت می‌کنیم.

بدن یک فرد بزرگ‌سال به‌طورکلی به حدود 1000 تا 1400 کالری نیاز دارد تا انرژی لازم فعالیت اندام‌های حیاتی مانند قلب، مغز و ریه‌ها را فراهم کند. این مقدار حداقل کالری را میزان متابولیسم در حال استراحت (RMR) می‌نامند و بر حسب سن، جنس، وزن و توده عضلانی متفاوت است.

به‌علاوه برای داشتن انرژی کافی برای انجام کارهای روزمره و فعال بودن شما به انرژی بیشتری نسبت به RMR نیاز دارید. این انرژی اضافی حدود 400 تا 600 کالری اضافی در روز است تا بتوانید حرکت کنید،‌ نه اینکه در تمام طول روز بی‌حرکت باشید. البته این مقادیر میانگین هستند و ضمناً کالری موردنیاز کودکان بر حسب سنشان متفاوت است.

این نکات را درباره کالری در نظر داشته باشید:

- حتی غذاهایی کم‌چربی یا بی‌چربی هم ممکن است کالری بالایی داشته باشند که اغلب به خاطر قند افزوده‌شده به آن‌ها است.

- شما باید انواع گوناگونی از غذاها را بخورید تا از عدم تعادل تغذیه‌ای در شما جلوگیری شود.

- حتی اگر از لحاظ جسمی بسیار فعال باشید، در صورتی میزانی بیش‌ازحد نیازتان از غذاها کالری دریافت کنید، ممکن است وزن اضافه کنید. مراقب شمار کالری‌های دریافتی‌تان باشید. برای این کار با مراجعه با منابع اطلاعاتی میزان كالري هر ماده غذایی را پیدا کنید و با توجه مقداری که از آن خورده‌اید، کالری‌های دریافتی را محاسبه کنید.

-علاوه بر میزان کالری دریافتی و رژیم غذایی، ژنتیک و محیط‌زیست شما نیز بر وزن شما مؤثرند.

HealthDAY

کد خبر 303869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha