همشهری آنلاین: پاهای شما هرروز به‌سختی کار می‌کنند و شما هرروز مدت زیادی را بر روی پاهایمان می‌گذرانید. پاها نیز مانند اعضای دیگر بدن مانند گردن، کمر و شانه‌ها می‌توانند از ماساژ مرتب سود ببرند.

self-massage

ماساژ پا گردش خون را بهبود می‌بخشد، عضلات را تحریک می‌کنند تنش را کاهش می‌دهند،‌ و اغلب درد پا را تسکین می‌دهند.

ماساژ درعین‌حال به شما امکان می‌دهد که پاهایتان را وارسی کنید و به‌این‌ترتیب می‌توانید تاول‌ها، پینه‌ها، بونیون (قوز شست) و رشد ناخن به داخل بافت‌های اطراف (toenail) را بیابید.

 ماساژ حرفه‌ای پا لذت‌بخش و سودمند است،‌ اما تنها راه برای به دست آوردن این سودمندی‌ها نیست.

با استفاده از این راهنما می‌توانید خودتان ماساژ پا را انجام دهید:

-  در صندلی راحتی در حالتی آرمیده بنشینید، یک پایتان را طوری خم‌کنید که قوزک پایتان روی ران پای مقابلتان قرار گیرد.

- اندکی روغن یا لوسیون را در کف دستتان بریزید و با آن تمام پایتان را از پنجه تا قوس پا و بعد تا پاشنه پا مالش دهید.

-  ماساژ عمیق‌تر انجام دهید. با برجستگی‌های استخوانی پشت دست روی کف پایتان فشار دهید و آن را مشت‌ومال دهید یا اینک پوست و عضلات پا را با هر دو دوست بگیرید و با استفاده از انگشتان شست آن را ماساژ دهید.

-  با دست‌هایتان به‌آرامی انگشتان پا را بکشید تا از یکدیگر جدا شوند و آن‌ها را به عقب و جلو بکشید. این کار باعث کشش عضلات زیرین می‌شود.

-   این مراحل را روی پای دیگر هم تکرار کنید.

HealthDay

کد خبر 307566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =