همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه تجاوز عربستان به یمن بیش از ۶۰۰ کشته و ۶۰۰۰ زخمی برجای گذاشته است خواهان توقف عملیات نظامی در سریع‌ترین زمان ممکن و آغاز مذاکرات و از سرگیری روند مسالمت آمیز در این کشور شد.

بان کی مون توقف فوری عملیات نظامی در یمن را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری مشترک با عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر و وزیر کشور قطر گفت، بحران داخلی در یمن نباید وخیم شده و به بحرانی تبدیل شود که منطقه را در بر بگیرد. ما نیازمند این امر هستیم که آتش درگیری‌ها را خاموش ساخته و به میز مذاکرات برگردیم.

وی عنوان داشت: مذاکراتی که سازمان ملل بر آن نظارت دارد بهترین فرصت برای جلوگیری از ادامه این درگیری‌ها است و ما خواهان تمرکز بر تلاش‌های جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن هستیم.

بان کی مون همچنین اعتراض شدید خود را نسبت به تلاش حوثی‌ها برای تحت کنترل گرفتن یمن نشان داده و نگرانی شدید خود را نیز نسبت به افزایش قربانیان غیرنظامی و تخریب زیرساخت‌های اصلی در این کشور ابراز کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین در افتتاحیه سیزدهمین نشست سازمان ملل درباره ممانعت ازجنایت و عدالت کیفری در دوحه با هشدار نسبت به افزایش ارتباط میان جنایات سازمان یافته و خشونت‌های افراط گرایان گفت: این دو چنان یکدیگر را تغذیه می‌کنند که قبل از این نبوده است. اقدامات بیشتری برای مقابله با جنایت و افراط‌گرایی بخصوص برای اینکه یکی از آنها برای جوانان جذاب شود، لازم است.

وی تاکید کرد: ما باید ارتباط فزاینده میان جنایات سازمان یافته و تروریسم را مورد توجه قرار دهیم. تروریست‌ها و جنایتکاران بطور بی سابقه‌ای در سراسر جهان کنار یکدیگر جمع شده و همدیگر را تغذیه می‌کنند. آنها از طریق شبکه‌های جنایی تامین مالی می‌شوند و با رنج توده مردم ثروتمند می‌شوند. جنایت و افراط‌گرایی همواره هست اما ما باید برای متوقف کردن این مساله که جنایت و یا افراط‌گرایی یک گزینه، بخصوص برای جوانان، در نظر گرفته شوند، همکاری کنیم.

بان کی مون در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "شیخ عبد الله بن ناصر آل ثانی" نخست وزیر قطر در حاشیه سیزدهمین کنفرانس سازمان ملل برای ممانعت از وقوع جرم و تحقق عدالت کیفری که در دوحه برگزار شد، نسبت بن بست در روند مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

وی خاطر نشان کرد که تشکیل کشور یکپارچه و دموکراتیک فلسطین که بتواند در کمال امنیت و آرامش و در کنار "اسرائیل" به حیات خود ادامه دهد، تنها راه حل منازعه عربی صهیونیستی است.

مون در بخش دیگری از سخنان خود داعش را بزرگترین تهدید امنیتی برای جهان توصیف کرد و گفت جامعه بین الملل باید جلوی شرایطی را که منجر به شکل گیری و قدرت گرفتن گروه هایی مانند داعش می شود، بگیرد.

در همین حال سازمان پزشکان "بدون مرز" اعلام کرد که مطب‌های مستقر این سازمان در اقصی نقاط یمن بیش از 800 زخمی را از مارس گذشته و با آغاز عملیات "طوفان قاطع" معالجه کرده‌اند.

کد خبر 292106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha