جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار برقراری آتش بس فوری از سوی همه طرف‌های درگیر در یمن شد.

 بان کی مون خواستار آتش بس فوری در یمن شد

به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری رویترز، از زمان آغاز حملات هوایی تحت رهبری عربستان به نیروهای جنبش مردمی انصارالله یمن، این نخستین بار است که بان کی مون چنین درخواستی را مطرح می کند.

وی افزود: یمن به عنوان فقیرترین کشور خاورمیانه پیش از آغاز درگیرها نیز دچار بحران بود به طوری که میزان ناامنی غذایی در این کشور بالاتر از فقیرترین کشورها در آفریقا بوده و درگیری اخیر نیز به مشکلات موجود در این کشور دامن زده است.

بان کی مون روز پنج شنبه در باشگاه روزنامه نگاری ملی در واشنگتن افزود: از همه طرف ها می خواهم هرچه سریع تر جنگ را متوقف کنند.

وی یادآورشد که سعودی ها به من اطمینان داده اند که آنها نیز معتقدند یک فرایند سیاسی باید در یمن وجود داشته باشد و از این رو از همه یمنی ها می خواهم در یک روند حسن نیت شرکت کنند.

وی تاکید کرد که دیپلماسی مورد حمایت سازمان ملل، بهترین راه برای نجات و رهایی یمن از جنگ بلند مدت و پیامدهای آن بر ثبات منطقه است.

بان کی مون در عین حال اشاره ای به تصمیم جمال بن عمر نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن و احساس ناکامی وی به خاطر شکست مذاکرات صلح مورد حمایت این سازمان در یمن اشاره ای نکرد.

منابع دیپلماتیک گفته اند که وی اسماعیل ولد شیخ احمد دیپلمات موریتانی را به جای بن عمر انتخاب کرده است.

عربستان از 26 مارس(6 فروردین)، تجاوز گسترده به خاک یمن را با حمله هوایی به آن کشور آغاز کرد.

در تجاوز نظامی هواپیماهای سعودی و همپیمانانش به خاک یمن به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان یمنی جان باخته اند.

در این تجاوز گسترده، جنگنده های 10 کشور عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریکا، جنگنده های ارتش عربستان را همراهی می کنند.

کد خبر 292402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha