همشهری آنلاین: پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز شنبه به نقل از سخنگوی رسمی جنبش مردمی انصارالله یمن نوشت: این جنبش اعلام کرده که بزودی حملات متجاوزان به این کشور را مقابله به مثل خواهد کرد.

به گزارش ايرنا، این پایگاه خبری به نقل از سخنان این مقام جنبش انصارالله که دقایقی پیش منتشر شد، افزود: شورای امنیت عالی یمن با توجه به تحولاتی که این کشور شاهد آن است (اشاره به تجاوز هوایی عربستان و کشورهای همپیمان به یمن) تصمیم گرفته که هر تجاوزی را مقابله به مثل کند.

اخبارالساعه افزود که کشورهای همپیمان عربستان به دنبال تهدیدهای جنبش انصارالله، حملات هوایی سختی را علیه مواضع نظامی این جنبش و گروه های طرفدار علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن در صنعا و عدن و دیگر استان های این کشور، آغاز کردند.

کشورهای سودان شمالی، اردن و مغرب نیز تجاوز به خاک یمن در کنار عربستان، چهار کشور عربی حاشیه خلیج فارس(عمان در این تجاوز شرکت ندارد)، مصر و آمریکا شرکت کرده اند. عربستان سعودی وعده داده 100 هواپیمای جنگی و 150 هزار نیروی نظامی را در حمله به یمن بکار گیرد.

حملات عربستان به یمن در میان سکوت غرب و جامعه جهانی و با همراهی و حمایت آمریکا در حالی ادامه دارد که ملت یمن در تظاهرات دیروز خود خواستار توقف این حملات شدند .

در نتیجه تجاوزات عربستان و کشورهای همپیمان ریاض در عملیاتی موسوم به 'طوفان قاطعیت' تاکنون هزارن یمنی از جمله کودکان و زنان کشته و مجروح شده اند و تاسیسات زیربنایی و خدماتی این کشور منهدم شده است.

کد خبر 291837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha