جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه لبنانی الاخباربا بیان اینکه « حزب الله لبنان رودربایستی را کنار گذاشته و تاکید کرده است که وقت شوخی و مزاح تمام شد»، نوشت که شرایط و اوضاع بعداز تجاوز آل سعود به یمن با قبل از آن متفاوت است و تابوهایی که مورد احترام بودند، شکسته شد.

 حزب الله لبنان: وقت مزاح تمام شد

به گزارش ایرنا، الاخبار در شماره روز پنجشنبه خود افزود:تا زمانی که سعودی ها تجاوز به یمن را متوقف نکرده باشند، مخالفت های شدید حزب الله با آن ادامه خواهد داشت و حال هزینه آن هرچه می خواهد باشد.

این روزنامه لبنانی با اشاره به بیانیه روز چهارشنبه حزب الله که در آن آمده است« رژیم سعودی، رژیمی متخلف، نادان، قاتل ، منبع صدور تروریست ها وتندروها و دارای اندیشه های نامتعارف است»، تاکید کرد: صدور این بیانیه شدید اللحن در آستانه سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله درمراسم اعلام همبستگی با ملت یمن که قرار است عصر جمعه در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شود، نشان می دهد شدت این سخنرانی از این بیانیه کمتر نخواهد بود.

الاخبار با بیان اینکه «حزب الله وارد نبردی سیاسی و رسانه ای شده است و هزینه آن هرچه می خواهد باشد»، خاطر نشان کرد: حزب الله در ادبیات سیاسی خود سابقه نداشته است که تا این اندازه علیه آل سعود شدید اللحن باشد.

این روزنامه لبنانی تصریح کرد: اگر چه ورود حزب الله به پرونده یمن مانند پرونده سوریه نیست که برای حمایت از لبنان و مرزها و مردمش و انجام جنگی پیش دستانه علیه تکفیری ها وارد آن شد اما از امروز دیگر تعامل با سعودی ها مانند قبل نخواهد بود.

الاخبار نوشت: این بار طبیعت نبرد برای رهبران حزب الله از همان لحظه های اول تجاوز رژیم سعودی به یمن مشخص بود برای همین از این تجاوز به ماجراجویی یاد کردند و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تاکنون دو بار در مورد این تجاوز سخن گفته و سومین بار هم قرار است عصر جمعه باشد و رسانه های حزب الله حتی بیش از پرونده سوریه به پرونده یمن توجه کرده اند.

الاخبار با بیان اینکه « تاکنون شاهد انواع مختلف اعتراض های حزب الله به تجاوز آل سعود و نشست های همبستگی آن با ملت یمن بوده ایم»، افزود: حزب الله درک می کند که هواداران آن در جهان عرب به دلیل هجمه طایفه ای و مذهبی که دستگاه تبلیغاتی سعودی علیه آن به راه انداخته مانند سال 2011 نیست اما هم حزب الله و هم آل سعود می دانند که سیدحسن نصرالله به تنهایی قادر است رژیم سعودی را در تنگنا قرار دهد و با امپراتوری بزرگ رسانه ای که در جهان عرب ایجاد کرده و یا خریده است، توازن قوا برقرار کند.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: امپراتوری رسانه ای سعودی در سال های گذشته برای مقابله با حزب الله و برانگیختن فتنه مذهبی از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است.

الاخبار تصریح کرد:امروز همه ملت های عربی و از جمله لبنانی حجم خسارت های بزرگ و خطرناک در یمن ناشی از تجاوز آل سعود را می دانند و دیگر کسی از بردن نام آل سعود به عنوان جنایتکار واهمه ای ندارد.

این روزنامه لبنانی تاکید کرد: به نظر نمی رسد که امور به اندازه ای که دستگاه تبلیغاتی سعودی شایع می کند، تیره و تار باشد و حزب الله وهمپیمانان آن در محور مقاومت از ورود آل سعود به دام وباتلاق یمن با پای خودش ناخرسند هستند.

الاخبار اضافه کرد: درست است که آل سعود به ویژه بعداز قطعنامه شورای امنیت در حمایت از تجاوزعلیه یمن در حالتی از خوشحالی به سر می برد اما می داند این تجاوز از قدرت آن برای نگران کردن دشمنانش می کاهد مانند آنچه در سوریه، عراق و افغانستان انجام داد.

این روزنامه لبنانی افزود: بیشتر از آن، حزب الله به شکست حتمی آل سعود در یمن ایمان و اعتقاد دارد و به دلایل زیادی فرصتی تاریخی برای بازنگری در نقشه منطقه فراهم شده است.

الاخبار تاکید کرد: آل سعود به تنهایی جرئت ورود به جنگ زمینی علیه یمن را ندارد و این جنگ بعداز عقب نشینی ترکیه و پاکستان ، تردید مصر، خویشتنداری عمان، فاصله گرفتن تدریجی کویت و تمایل قطر به غرق شدن سعودی ها در شن های یمن به نظر نمی رسد امکان پذیر باشد.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: افق روشنی برای جنگ زمینی آل سعود با کمک امارات و بحرین با توجه به تجربه های شش جنگ گذشته با حوثی های یمن وجود ندارد و بی نتیجه بودن جنگ هوایی هم با توجه به تجربه هایی مانند حملات هوایی ارتش صهیونیستی علیه لبنان و ارتش سعودی علیه انصارالله کاملا روشن است.

الاخبار درعین حال تصریح کرد: به نظر می رسد که حزب الله همچنان اطمینان دارد ثبات لبنان یک نیاز جهانی و داخلی است وبه همراه حزب جریان المستقبل به رغم تشدید حملات رسانه ای و سیاسی فی مابین برای آرامش اوضاع و جلوگیری از تشدید تنش های مذهبی و طایفه ای و حرکت لبنان به سوی جنگ داخلی تلاش می کند و درهمین چارچوب گفت وگوهای دوجانبه را قطع نکردند.

این روزنامه لبنانی نوشت: تصمیم حزب الله و حزب المستقبل برای آرامش اوضاع و منتقل نشدن شعله های آتش یمن به لبنان همچنان باقی است و این تصمیم مورد حمایت داخلی ، منطقه ای و بین المللی قرار دارد به ویژه اینکه دو طرف می دانند بحرانی شدن اوضاع لبنان به نفع آنها نیست.

الاخبار افزود: تنها طرفی که ممکن است جریان المستقبل از آن برای انتقال درگیری ها در یمن به لبنان استفاده کند، سلفی ها می باشند و البته آمریکایی ها تاکنون این اجازه را به این جریان نداده اند و بلکه مجبور شده اند با سلفی ها مقابله کنند.

کد خبر 292404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha