همشهری آنلاین: ساکنان جنوب لبنان در پاسخی جسورانه و شجاعانه به تجاوز جدید اشغالگران صهیونیست، سیم‌های خارداری را که آنها به تازگی در مرزهای با فلسطین اشغالی نصب کرده بودند از جا کندند و به جای آن پرچم لبنان را برافراشتند.

 پاسخ شجاعانه مردم جنوب لبنان به تجاوز صهیونیست ها

به گزارش ایرنا، نیروهای نظامی رژیم اشغالگر صهیونیست چند روز قبل یک جاده جدید نظامی را در منطقه تحت حفاظت لبنان در بلندی جبل السدانه نزدیک کشتزارهای اشغالی شبعا احداث کردند.

این جاده نظامی نزدیک خط مرزی آبی است که نیروهای صلحبان سازمان ملل (یونیفل) در مرزهای جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی ایجاد کرده اند و  به خط مرزی عقب نشینی اشغالگران بعداز فرار آنها در ماه مه سال 2000 میلادی معروف است.

نظامیان صهیونیست همچنین این جاده را با سیم های خاردار محصور کردند و این اقدامات صهیونیست ها خشم اهالی منطقه را برانگیخت.

برهمین اساس اهالی شهرک های شبعا و العرقوب روز سه شنبه در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی در اعتراض به تجاوز جدید صهیونیست ها تجمع کردند و خواستار برطرف شدن آثار این تجاوز شدند.

این تجمع بزرگ در حالی برگزار شد که نیروهای ارتش لبنان و یونیفل در محل حاضر بودند.

قاسم هاشم عضو فراکسیون توسعه وآزادسازی در پارلمان لبنان با برگزاری یک کنفرانس خبری در بلندی جبل السدانه و نزدیک محل تجاوز صهیونیست ها از سازمان ملل و نماینده آن در لبنان درخواست کرد که مسئولیت خود را بپذیرند و به سرعت برای برچیدن آثار این تجاوز اقدام کنند.

وی با محکوم کردن این تجاوز صهیونیست ها ، آن را نقض آشکار حاکمیت لبنان و قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست.

هاشم با اشاره به تماس های گسترده خود با مقامات ارشد لبنانی تاکید کرد که نبیه بری رییس مجلس لبنان در تماسی از فرمانده نیروهای یونیفل خواسته است تا این مشکل را حل کند و به این تجاوز پایان دهد.

این نماینده مجلس لبنان هشدار داد که اگر یونیفل دست به اقدام نزند، اهالی منطقه وظیفه خود را در قبال این تجاوز صهیونیست ها می دانند.

براساس این گزارش، بعداز اینکه نیروهای یونیفل در پاسخ به این درخواست اقدام نکردند ، اهالی شبعا و کفرشوبا به همراه قاسم هاشم سیم خاردارهایی را که دشمن صهیونیستی نصب کرده بود از جا کندند.

لبنانی ها بعداز این اقدام شجاعانه و نصب پرچم لبنان از نیروهای یونیفل خواستند که بقیه سیم خاردارها را باید به سرعت جمع آوری کنند.

کد خبر 297630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha