همشهری آنلاین: نبیه بری رییس مجلس لبنان سخنرانی ضد ایرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا را به شدت محکوم و اعلام کرد که این اقدام به اعراب نشان می دهد رسیدن به سازش با رژیم صهیونیستی سرابی بیش نیست.

سخنرانی نتانیاهو پوچ بودن سازش با رژیم صهیونیستی را به اعراب نشان داد

به گزارش ایرنا، رسانه های لبنانی روز چهارشنبه نوشتند که نبیه بری به کسانی که با او دیدار کرده اند، گفت: سخنرانی نتانیاهو در کنگره را یک لشکر کشی سیاسی است.

نبیه بری با یادآوری حادثه یازدهم سپتامبر سال 2001 در آمریکا ، سخنرانی نتانیاهو در کنگره را با این حادثه مقایسه و آن یازدهم سپتامبر سیاسی خواند.

وی از مقامات کشورهای عرب خواست در این سخنرانی بطور کامل تامل کنند تا پوچ بودن سراب امید به سازش با رژیم صهیونیستی برایشان روشن شود.

رییس مجلس لبنان، تاثیر رژِم صهیونیستی بر سیاست گذاری در آمریکا را یادآور شد و گفت: کار به جایی رسیده است که نتانیاهو دولت آمریکا را در کنگره این کشور تهدید می کند و می خواهد مانع از توافق آتی آمریکا و هم پیمانان اروپایی اش با ایران در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای شود.

نبیه بری در بخش دیگری از سخنان خود به جلسه هفتم گفت وگو بین حزب الله و حزب جریان المستقبل اشاره کرد و ضمن مثبت دانستن آن اظهار داشت: در این جلسه درباره برخی مسال امنیتی و موضوع ریاست جمهوری لبنان بحث و تبادل نظر شد.

وی افزوذ: در این گفت وگوها به جای بحث در مورد نام نامزدهای ریاست جمهوری تلاش شده است دو طرف درباره صفات و ویژگی های رییس جمهوری به دیدگاه مشترک برسند.

کد خبر 288974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha