همشهری آنلاین: تازه ترین گزارش دیده‌بان حقوق بشر، بحث در خصوص مرگ ۱۲۲ کارگر تایلندی در سرزمین‌های اشغالی و این که آیا این کارگران به وسیله صهیونیست‌ها کشته شده و یا براثر سندروم مرموز مرگ ناگهانی در شب جان باخته‌اند را افزایش داد.

 مرگ مرموز کارگران تایلندی در سرزمین های اشغالی

به گزارش ایرنا، روزنامه نیشن تایلند روز جمعه نوشت که تناقضی بین گزارش دیده بان حقوق بشر و اظهارات دولت تایلند و رژیم صهیونیستی در خصوص مرگ این افراد وجود دارد.

براساس این گزارش، در فاصله سال های 2008 تا 2013 در مجموع 122 کارگر تایلندی در سرزمین های اشغالی جان باخته اند که 43 مورد از آنها بر اثر مرگ شبانه و در خواب بوده است.

فیل روبرتسون، معاون بخش آسیایی دیده بان حقوق بشر، گفت که دلایل وقوع این قبیل مرگ ها به وسیله دولت تایلند و یا رژیم صهیونیستی هرگز مورد تحقیق قرار نگرفته اند.

روبرتسون با استناد به یک مصاحبه، گفت که 173 کارگر تایلندی مصاحبه شده به وسیله یک سازمان غیردولتی نسبت به ساعات کار طولانی، پرداخت حقوق کم و زیر حداقل دستمزد و همچنین دریافت نکردن تجهیزاتی که خود را از آسیب های نیش پشه در سرزمین های اشغالی حفظ کنند، گلایه کرده بودند.

در حال حاضر 23 تا 27 هزار کارگر تایلندی در سرزمین های اشغالی به وسیله صهیونیست ها به خدمت گرفته شده اند.

گزارش دیده بان حقوق بشر در حالی نسبت به مرگ این تایلندی ها به قطعیت نرسیده است که دولت تایلند و رژیم صهیونیستی تاکنون پاسخ روشنی برای مرگ این افراد عنوان نکرده اند.

علاوه بر ذکر نکردن دلیل مرگ این افراد، ارائه آمار مختلف توسط تایلند و رژیم اشغالگر قدس، این ذهنیت را به وجود می آورد که به صورت واقعی تعداد تایلندی هایی که به وسیله رژیم صهیونیستی به کار گرفته شده اند نیز نامشخص است.

دیده بان حقوق بشر بهمن ماه امسال نیز از ظلم کارفرمایان صهیونیست به کارگران تایلندی خبر داده بود. این کارگران در مزارع سرزمین های اشغالی و در شرایط سخت و طاقت فرسا مورد سوء استفاده صهیونیست ها قرار می‌گیرند.

کد خبر 289090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha