چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در حالی در کنگره آمریکا سخنرانی کرد که رییس جمهوری آمریکا و سران کشورهای اروپایی در مورد اوکراین گفتگو می کردند.

 بی توجهی سران اروپا به سخنرانی نتانیاهو

به گزارش ايرنا به نقل از گزارش روز چهارشنبه روزنامه فرانسوی زبان لوریان لو ژور لبنان، هم زمان با سخنرانی روز سه شنبه نتانیاهو در کنگره آمریکا، باراک اوباما رییس جمهوری این کشور در ویدیو کنفرانسی با حضور فرانسوآ اولاند رییس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، ماتئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا و دونالد توسک رییس شورای اروپا جهت مذاکره پیرامون مسائل مربوط به اوکراین و امنیت جهانی شرکت کرد.

در این گزارش آمده است: در اتفاقی جالب دو مقام مهم آمریکایی همزمان با سخنرانی نتانیاهو در آمریکا حضور نداشتند. جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا برای دیداری رسمی به گواتمالا رفته بود و جان کری وزیر امور خارجه این کشور نیز برای مذاکره با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در مونترو سوئیس بسر می برد.

این گزارش با اشاره به انتقادهای داخلی در رژیم صهیونیستی نسبت به سخنرانی نتانیاهو نوشت: میخائیل اورن سفیر سابق این رژیم در واشنگتن معتقد است بهتر بود سخنرانی نتانیاهو صورت نمی گرفت تا شکاف (میان رژیم صهیونیستی و) آمریکا تعمیق نمی شد.

روزنامه اسرائیلی 'هاآرتص' نیز دیروز طی گزارشی این احتمال را مطرح کرد که آیا سخنرانی نتانیاهو، خداحافظی او در واشنگتن است؟

به گزارش لوریان لو ژور، نانسی پلوسی رییس جناح دمکرات اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به سخنان نتانیاهو گفت: کم مانده بود از توهینی که او به شعور آمریکا کرد، گریه ام بگیرد.

کد خبر 288972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha