یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه انگلیسی "گاردین" با اشاره به بازیهای سیاسی نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت که جامعه جهانی بارها این بازیها را از سوی نتانیاهو دیده است و دیگر گول نمی‌خورد.

نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از العالم، روزنامه انگلیسی "گاردین" در تحلیلی ، به موضع اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در مخالفت با ایده تشکیل "دو دولت" در سرزمین اشغالی فلسطین و سپس عقب نشینی او از این موضع پرداخت.

این روزنامه نوشت: اگرچه نتانیاهو تنها چند روز پس از این اظهارات و برگزاری انتخابات پارلمانی در گفتگو با شبکه "ام اس ان بی سی" آمریکا از مواضع خود عقب نشینی کرد اما این اظهارات، تأثیرات مخرب و منفی خود را گذاشته شده است.

این روزنامه درباره علت عقب نشینی نتانیاهو از موضع خود تصریح کرد: درپی اظهارات سریع مقامات آمریکایی درخصوص متفاوت بودن دیدگاه واشنگتن با تل آویو در زمینه روند سازش و همچنین تهدید اروپا مبنی بر تصویب تحریم های شدید علیه اسرائیل بود که نتانیاهو از موضع خود عقب نشینی کرد.

گاردین نوشت: نتانیاهو نوعی بازی سیاسی را در پیش گرفته است که برای سیاستمداران غربی آشناست و آنها از زمان انتخاب مجدد وی به نخست وزیری اسرائیل در سال 2009 میلادی تاکنون با آن عادت کرده اند. به طوری که وی همواره از مواضع و تعهدات سابقش درباره برپایی کشور مستقل فلسطین که هیچ تصمیمی در زمینه التزام به آن ندارد، عقب نشینی می کند.

این روزنامه تأکید کرد: نتانیاهو در این سالها بهانه های مختلفی را برای عمل نکردن به تعهداتش مطرح کرده است که از آن جمله می توان به اصرار بر اولویت مقابله با آنچه از آن به "خطر هسته ای ایران" یاد می کند و درخواست برای به رسمیت شناخته شدن (رژیم) اسرائیل از سوی فلسطینی ها به عنوان یک (رژیم) کاملا یهودی و این ادعا اشاره کرد که هرگونه عقب نشینی از اراضی اشغالی دیگر به تشکیل کشور "حماسستان" کمک خواهد کرد و این امر زمینه را برای دستیابی عناصر داعش به مرزهای سرزمین های اشغالی فراهم خواهد کرد.

گاردین بر این باور است که جامعه جهانی بارها این بازی را از سوی نتانیاهو دیده است، از این رو، دیگر حرف های او را باور نخواهد کرد و گول بازی های نتانیاهو را نخواهد خورد.

کد خبر 290429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha