همشهری آنلاین: امدادگران و ساکنان صنعا گفتند که صدها نفر از ساکنان منطقه 'فج عطان' واقع در جنوب صنعا (پایتخت یمن) شب گذشته بر اثر استنشاق گاز سمی ناشی از بمباران جنگنده‌های متجاوز عربستان دچار خفگی شده و کشته شدند.

 استفاده عربستان از گازهای سمی در بمباران یمن

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری یمن الان، امدادگران یمنی افزودند: انفجار شدید ناشی از بمباران جنگنده های عربستان شمار زیادی از خانه های مسکونی مردم صنعا را ویران و ابر غلیظ از دود و گازهای سمی خفه کننده به شکل بی سابقه ای طی سه هفته تجاوز، آسمان منطقه فج عطان در صنعا را پوشانده است.

شاهدان عینی با اشاره به آتش سوزی های مهیب صنعا ناشی از بمباران جنگنده های عربستان و ائتلاف عربی گفتند: همچنین شکاف های عمیقی در زمین های این منطقه بر اثر انفجار شدید بمب ها به وجود آمده است.

منابع محلی تاکید کردند که شمار زیادی از اهالی این منطقه به دلیل بمباران های پیاپی جنگنده های متجاوز عربستانی و انفجار شدید، خانه های خود را به سوی مناطق امن ترک کردند.

یک کارشناس نظامی درخصوص نوع بمب های بکار برده شده توسط جنگنده های متجاوز عربستانی علیه مردم شهر صنعا گفت: بمب های به کار گرفته شده در حمله هوایی شب گذشته (جمعه) جنگنده های متجاوز عربستان به منطقه فج عطان با بمب ها و راکت هایی که طی سه هفته گذشته بر سر مردم یمن ریخته شده، متفاوت می باشد.

وی تاکید کرد که این بمب ها از نوع بسیار خطرناک و کمیاب می باشد که بر اثر متصاعد شدن گازهای خطرناک از آن و استنشاق از سوی اهالی مناطق بمباران شده، موجب خفگی ساکنان آن مناطق شده و خسارت بسیار زیادی به بار آورده است.

این کارشناس نظامی که به نام وی اشاره ای نشده است خواستار تحقیقات فوری برای شناسایی این بمب ممنوعه که توسط جنگنده های متجاوز عربستانی شب گذشته مورد استفاده قرار گرفته، شد.

منطقه فج عطان و محله های مجاور آن از شب گذشته تا صبح امروز تحت بمباران وحشیانه متجاوزان عربستانی بود که تاکنون شمار زیادی از ساکنان آن کشته و بسیاری دیگر زخمی و یا دچار خفگی شدید شدند و خانه های زیادی به صورت کلی تخریب و به زیرساخت های آب، برق، تلفن و اینترنت صنعا آسیب کلی وارد شده است.

شاهدان عینی گفتند که آمبولانس ها به سرعت به منطقه فج عطان اعزام شدند اما قطع برق امدادرسانان و شهروندان یمنی را با مانع مواجه ساخت.

دود غلیظ ناشی از انفجار بمب های سمی همچنان آسمان منطقه فج عطان را پوشانده و موجب آلودگی هوا و حالت خفگی شدید برای شهروندان صنعا شده است.

هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته های عملیات هوایی شب گذشته جنگنده های عربستانی به یمن ارایه نشده است.

جنگنده های متجاوز عربستان به همراه ائتلاف 10 کشور عربی(به غیر از عمان) از اولین ساعات پنجشنبه ششم فروردین تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کردند که تاکنون در اثر این تجاوز، هزاران غیرنظامی یمنی کشته و شمار زیادی نیز زخمی شده اند.

حملات هوایی عربستان زیرساختها، مراکز غیر نظامی و مناطق مسکونی یمن را هدف قرار داده است.

کد خبر 292545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha