سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاخ کرملین از تماس تلفنی رئیس جمهور روسیه و پادشاه عربستان و تاکید دو طرف بر لزوم تقویت هماهنگی‌ مشترک میان دو کشور خبر داد.

پوتین پادشاه عربستان را به مسکو دعوت کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در تماسی تلفنی بر آمادگی دو کشور برای تقویت ‌هماهنگی‌ها میان دو کشور در مورد دستور جلسات منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند و از عزم خود برای افزایش همکاری‌های دو جانبه و سازنده میان عربستان و روسیه خبر دادند.

در این گفتگو همچنین پوتین از پادشاه عربستان برای سفر به مسکو دعوت کرد. سلمان بن‌عبدالعزیز در صورت سفر به مسکو اولین رهبر کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد بود که به روسیه می‌رود.

سلمان نیز از پوتین به دلیل رای ممتنع در رای‌گیری شورای امنیت درخصوص یمن تشکر کرد.

این در حالی است که روسیه نسبت به طرح شورای امنیت برای بحران یمن هشدار داده است. در این طرح شورای امنیت از حوثی‌ها خواسته شده بدون هیچ پیش شرطی، چند اقدام را فورا انجام دهند که عبارتند از: توقف خشونت، عقب نشینی از مناطق تحت کنترل خود از جمله صنعاء و خودداری از اقداماتی که از اختیارات انحصاری دولت مستعفی یمن محسوب می‌شوند.

تماس تلفنی سلمان بن عبدالعزیز با رئیس جمهوری روسیه در ادامه تماس‌های تلفنی چند روز اخیر وی با روسای کشورهای بزرگ از جمله باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین بود.

گفت‌وگوهای پادشاه عربستان با روسای این کشورها بر مسائل منطقه همکاری مشترک و تلاش بیشتر برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران یمن متمرکز بود.

همچنین در این تماس‌های تلفنی بر اهمیت تحقق امنیت و آرامش خاورمیانه به ویژه منطقه خلیج فارس و سرعت بخشیدن به تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران یمن تاکید شد.

در این گفت‌وگوها طرف‌ها توافق کردند، همه طرف‌های درگیر در یمن را به تن دادن به تصمیمات شورای امنیت و پیشنهادات شورای همکاری خلیج فارس دعوت کنند و به این ترتیب آرامش منطقه تضمین می‌شود و شرایط داخلی یمن فورا به حالت عادی بازمی‌گرد.

کد خبر 292862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha