همشهری آنلاین: رابرت باری سردبیر پایگاه خبری آمریکایی کونسورتیوم نیوز در مقاله ای نوشت: عربستان در دو سال و نیم، ۱۶ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی کمک کرده است.

 کمک ۱۶میلیارد دلاری عربستان به صهیونیست ها

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری وطن، باری به نقل از یک منبع آگاه و نزدیک به تحلیلگران اطلاعاتی آمریکایی نوشت: عربستان در 2 سال و نیم، مبلغ 16 میلیارد دلار از طریق یک کشور عربی به حساب صندوق توسعه اسراییل واریز کرده و هزینه های مالی بسیاری از طرح های زیربنایی را در فلسطین اشغالی تامین کرده است .

این منبع نزدیک به سازمان اطلاعات آمریکا افزود: این پول ها در طرح های عمومی مانند ساخت شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری هزینه شده است .

باری افزود: هدف عربستان از این کمک ، استفاده از نفوذ لابی یهودی در آمریکا بوده است .

سردبیر کونسورتیوم نیوز ادامه داد: اکنون عربستان و رژیم صهیونیستی با شیعیان می جنگند و در این میان نظام حاکم بر سوریه را از سازمان القاعده برای خود خطرناکتر می دانند.

وی یادآورشد که عربستان و اسراییل نقش زیادی در سرنگونی حکومت اخوان المسلمین در مصر داشتند و اینگونه بود که ریاض در داخل مصر از عبدالفتاح السیسی حمایت کرد و لابی صهیونیستی در آمریکا تلاش کرد تا مانع هرگونه موضع گیری انتقام جویانه در این خصوص و در واکنش به کودتا ضد محمد مرسی رییس جمهوری منتخب مصر شود.

رابرت باری به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکایی در پایان نوشت :پول های عربستان سبب شد نتانیاهو، باراک اوباما رییس جمهروی آمریکا را به چالش بکشد و اعضای کنگره آمریکا و برخی مقام های این کشور را ترغیب به مانع تراشی در توافق هسته ای با ایران کنند.

کد خبر 292408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha