همشهری آنلاین: پایگاه خبری ۲۴ امارات روز دوشنبه از اسارت چندین افسر و سرباز عربستانی بدست نیروهای جنبش مردمی انصارالله یمن خبر داد.

 اسارت چندین افسر و سرباز عربستانی بدست جنبش انصارالله

ايرنا به نقل از اين پایگاه خبری نوشت: به دنبال درگیری شدید بین نیروهای قبیله ای طرفدار جنبش انصارالله يمن با نیروهای عربستان که به سقوط فانوس نظامی این کشور در منطقه الصعده انجامید، تعدادی از افسران و سربازان عربستانی اسیر، سه افسر کشته و دو نفر دیگر از آنان، زخمی شدند.

پایگاه اماراتی افزود: درگیری های زمینی در مناطق باقم، فرد و عمد در مرز عربستان و یمن همچنان ادامه دارد و به مناطق سد نجران و نهوقه نیز کشیده شده است و نیروهای قبیله ای طرفدار جنبش مردمی انصارالله همه این مناطق را در محاصره خود درآورده اند.

این پایگاه خبری به نقل از منابع قبیله ای اضافه کرد که منطقه سقام نیز بطور کامل به دست قبایل همدان بن زید افتاده است .

نیروهای عربستان نیز به دلیل نگرانی از حملات بیشتر قبایل یمنی ، همه مناطق مرزی را دیوانه وار زیر آتش سنگین توپخانه قرار داده اند.

برخی منابع خبری آمار اسیران عربستانی بدست نیروهای جنبش مردمی انصارالله را دهها نفر اعلام کرده اند.

عربستان سعودی از تاریخ 26 مارس (ششم فروردین)، تجاوز گسترده به خاک یمن را با حمله هوایی به این کشور آغاز کرد.

در تجاوز نظامی هواپیماهای سعودی و همپیمانانش از جمله امارات به خاک یمن به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان یمنی جان باخته اند، اما بانیان این حملات تاکنون به اهداف خود نرسیده اند.

کد خبر 292084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha