همشهری آنلاین: مردم یمن با بی توجهی به پرواز جنگنده‌های عربستانی برفراز صنعا، در محکومیت ادامه حمله عربستان به کشورشان و هدف قرار دادن شهروندان بی دفاع و انهدام زیر ساخت های نظامی و غیر نظامی راهپیمایی کردند.

yemen

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت کنندگان در این تظاهرات سکوت کشورهای عربی و غیر عربی در قبال حمله عربستان به یمن را که نقض آشکار منشور ملل متحد و موازین بین المللی در زمینه جرم بودن تعدی به یک کشور عضو سازمان ملل متحد است محکوم کردند.

پایگاه اینترنتی "یمنی پرس" در این باره نوشت: تظاهرکنندگان از کلیه نیروهای سیاسی و ملی، خواستند با حفظ وحدت جبهه داخلی، کنار گذاشتن اختلافات و ایستادن در یک صف واحد در برابر حمله عربستان به یمن مقابله کنند.

مردم یمن در این تظاهرات همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب خواستند به مسئولیت قانونی، اخلاقی و انسانی و مداخله فوری به منظور متوقف ساختن حمله ظالمانه و غیر موجه عربستان و هم‌پیمانانش به یمن عمل نمایند.
تظاهرکنندگان این تجاوز را مغایر با کلیه موازین و قوانین بین المللی درباره وحدت، حاکمیت و استقلال کشورها دانسته و بر رد دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورشان تأکید کردند.

مردم یمن همچنین از نهادهای قضایی و حقوقی داخلی و بین المللی خواستند تا در زمینه اتخاذ تدابیر قانونی علیه حامیان این تعدی که باعث کشتار مردم یمن و نابودی تأسیسات زیر بنایی آن شده است تسریع نماید و این افراد هر چه زودتر برای محاکمه به خاطر اقداماتشان که مغایر با حاکمیت و استقلال یمن است تحویل دادگاه داده شوند.

تظاهرکنندگان همچنین از مردم کشورهای عربی و اسلامی خواستند تا دولت‌های شرکت کننده در ائتلاف امریکایی سعودی را برای توقف حمله و شکستن محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن تحت فشار قرار دهند.

در بیانیه راهپیمایان نیز آمده است: هدف از ادامه حمله عربستان با حمایت امریکا که منجر به کشتار مردم یمن و تخریب تأسیسات زیربنایی کشور، هدف قرار دادن و محاصره غیرنظامیان، و جلوگیری از ورود غذا، دارو و سوخت به عنوان نیازهای اساسی شهروندان شده است به زانو در آوردن این ملت و وادار کردن آن به پذیرش منویات عربستان است.

در ادامه بیانیه آمده است: بسیاری از ملت‌های آزاده و نظام های میانه رو امروز در کنار ملت یمن در برابر این حمله ددمنشانه ایستاده اند و مردم یمن از موضع کشورها، دولت ها و ملت‌های آزاد و شجاع مانند ایران، سوریه، لبنان، روسیه، چین، ونزوئلا و عمان در این زمینه تقدیر می‌نمایند.

تظاهر‌کنندگان یمنی در این بیانیه از دیگر ملتها، دولتها، کشورها، آزادیخواهان جهان و هیاتها و سازمان ها، اتخاذ مواضع مشابه و افشای جنایات پلید متجاوزین و نقض حقوق میلیون‌ها مردم یمن توسط آنان را خواستار شده و چنین جنایاتی را نقض آشکار قوانین و موازین انسانی و بین المللی دانستند.

در این بیانیه همچنین آمده است، مردم یمن قادر به حل مشکلات و گذر از بحران هایش با ابزارهای مسالمت آمیز و متمدنانه می باشد و نیازی به قیمومیت دیگران ندارد.

بیانیه تصریح نمود، جنگ فعلی در یمن، جنگ تمام مردم یمن علیه القاعده و داعش است که مردم یمن را به قتل رساندند و همبستگی مردم یمن و کمک آنان به ارتش و کمیته های مردمی برای پاکسازی استان‌های یمن از تکفیری ها بهترین دلیل جهت اثبات این حقیقت است که این مردم قادر به حل مشکلات، پاکسازی وطن و حفظ ثبات آن و خنثی سازی تمام توطئه‌ها هستند.

تظاهرکنندگان یمنی در این بیانیه با اعلام مخالفت مردم یمن با حمله ددمنشانه سعودی آمریکایی، از تمام مردم خواستند برای مقابله با تلاش به منظور انهدام، تجزیه، نقض حاکمیت و استقلال یمن بیش از پیش متحد شوند و همبستگی خود را حفظ نمایند.

مردم یمن همچنین در این تظاهرات خواستار تسریع در زمینه تحقیق بین المللی درباره جنایات علیه مردم یمن، تحویل جنایتکاران به عدالت به اتهام خیانت به وطن، توقف فوری تجاوز بیگانگان، پایان دادن به محاصره ظالمانه یمن و رسوا نمودن کلیه شخصیت‌هایی شدند که درصدد ایجاد ناامنی و بی ثباتی در یمن هستند.

کد خبر 291891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha