همشهری آنلاین: مردم استان الحدیده یمن در اعتراض به ادامه حملات هوایی عربستان به این کشور تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند.

 راهپیمایی گسترده مردم یمن علیه تجاوز نظامی عربستان به این کشور

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه اینترنتی یمنی پرس، شرکت کنندگان در این تظاهرات کشته شدن شهروندان بی گناه و دخالت ائتلاف تجاوزگر به رهبری ریاض را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان یمنی پارچه نوشته هایی در محکومیت حمله هوایی جنگنده های عربستان به تاسیسات غیرنظامی و ساختمان های مسکونی در دست داشتند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این راهپیمایی در پایان با صدور بیانیه ای از همه ملت های جهان ، دولت ها ، هیات ها و سازمان های دوستدار صلح خواستند تا برای توقف این تجاوز وحشیانه به یمن تلاش کنند.

مله علیه یمن در جهت منافع آمریکا و عربستان

ریک فرانکون افسر بازنشسته ارتش آمریکا اعتراف کرد که حمله جنگنده های عربستان به یمن در جهت منافع واشنگتن و ریاض صورت گرفت.

فرانکون گفت: آمریکا حمایت نظامی خود از عربستان و سایر کشورهای تجاوزگر را افزایش داده است. جنبش انصارالله آمریکا را همانند عربستان در معرض تهدید قرار داده اند.

این کارشناس نظامی آمریکایی همچنین گفت که نیروهای کشورش در جنگ های شش گانه رژیم عربستان علیه انصارالله یمن شرکت کردند.

مسلح شدن زنان یمن در مقابله با حمله رژیم سعودی

زنان یمن با تشکیل گردهمایی در مدرسه دولتی ذی یزن صنعا و در دست گرفتن سلاح همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز جهانی زن با ارتش و نیروهای مردمی یمن در مقابله با ائتلاف تجاوزگر به رهبری عربستان اعلام همبستگی کردند.

شرکت کنندگان در این اجتماع تاکید کردند که با قرار گرفتن در کنار مردان یمن این کشور را به گورستان متجاوزین تبدیل خواهند کرد.

زنان اجتماع کننده با صدور بیانیه ای از پاکستان و تمام کشورهای مخالف این اقدام تجاوزکارانه تشکر و قدردانی کردند.

عربستان از 26 مارس(6 فروردین) ، تجاوز گسترده به خاک یمن را با حمله هوایی به این کشور آغاز کرد.

در تجاوز نظامی هواپیماهای عربستان و همپیمانانش به خاک یمن به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان یمنی جان باخته اند.

در این تجاوز گسترده، جنگنده های10 کشور عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریکا، جنگنده های ارتش عربستان را در حمله به یمن همراهی می کنند.

کد خبر 292203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha