پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسئول دفتر اطلاع رسانی دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا با بیان اینکه عواقب اقدام کشورهای غربی ، عربی در حمایت از گروه‌های تروریستی دامن جوامع آنها را خواهد گرفت گفت : حزب الله غافلگیری بزرگی برای اسرائیل آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری النشره ، هیثم ابو سعید گفت: اقدام اسرائیل در جنوب سوریه در حمایت از گروه‌های تکفیری در درعا در چارچوب طرحی صورت می‌گیرد که برای انتقام‌گیری از شکست سال دو هزار و شش در جنوب لبنان آماده کرده است.

وی افزود: بررسی و تحقیقات یکی از ژنرال های موساد حاکی است که اسرائیل نمی تواند در یک رویارویی نظامی متعارف حزب الله را شکست دهد. از این رو، اسرائیل باید گروه هایی با رویکرد به اصطلاح اسلامی که منکر دیگر رویکردهای دینی باشد ایجاد کند تا وارد رویارویی میدانی به بهانه و شعارهای دینی اسلامی شود که مبتنی بر ایجاد فتنه سنی- شیعی باشد، اما در اصل فعالیت آن باید برای رفع خطر حزب الله از اسرائیل باشد.

وی گفت: گروه های مسلح با تفکرات وهابی اسرائیل را رژیم غاصب قلمداد نمی کنند و دلیلی برای نابودی آن نیز نمی دانند بلکه آن را وسیله و ابزاری برای اصلاح اسلام و رهایی از خوارج می دانند و این تفکر غلط به هزار و چهارصد سال پیش باز می گردد.

وی تاکید کرد: مسئله به اینجا ختم نخواهد شد زیرا بنا به اطلاعات و گزارش های موجود حزب الله در حال آماده کرده عنصر غافلگیری بزرگی برای داخل اسرائیل است که مانند زلزله ای برای آن و موجودیت آن خواهد بود که ایده «کشور اسرائیل» را بر اساس آن نهاده است، به گونه ای که نخواهد توانست با وجود سناریوهایی که آماده کرده است، اوضاع خود را جمع کند.

کد خبر 297811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha