همشهری آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شهید الحاج زندگی خود را در مقاومت سپری کرد و یکی از ارکان مقاومت بود و نقش بزرگی در مقاومت در برابر اسرائیل داشت.

سید حسن نصرالله: مقاومت از همه ملت‌های منطقه دفاع می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از المنار ، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در مراسم گرامیداشت شهید حسن محمد الحاج معروف به ابومحمد الاقلیم در روستای اللویزه لبنان افزود: شهید الحاج همواره در خط مقدم حضور داشت و در نهایت هم شهید شد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شهید الحاج فرمانده ای شایسته بود که موفقیت های بزرگی در مقاومت در برابر اسرائیل در جبهه های مختلف داشت.

نصرالله گفت: پیروزی بزرگ سال 2006 نتیجه کار مردان مقاومت از جمله فرمانده شهید الحاج بود، ابومحمد و دیگر برادرانش در مقاومت از سال 2006 برای تقویت توان مقاومت و ایجاد قدرت بازدارندگی در برابر دشمن تلاش کردند.

وی خاطر نشان کرد: اطمینان می دهم مقاومت امروز فرماندهان زیادی در همه سطوح دارد. هر لحظه ای که ملت ما در برابر دشمن، احساس امنیت و اعتماد می کند به لطف مردان مقاومت از جمله شهید ابومحمد است و وصیت شهید ابومحمد حفظ قدرت و آمادگی است.

  • همواره ازانتفاضه ملت فلسطین حمایت می‌کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: فرماندهان مقاومت آن را به گروهی تبدیل کرده اند که توانایی ادامه کار و ادامه مسیر را دارد. مقاومت از مرحله پی ریزی عبور کرده است و دیگر متکی به یک یا دو فرمانده نیست. البته ما برای همه فرماندهان اهمیت قائل هستیم.

نصرالله افزود: ما همواره از مقاومت و انتفاضه ملت فلسطین حمایت خواهیم کرد. حمایت از ملت فلسطین مسئولیت همه ماست. ما به مقابله با اسرائیل ادامه خواهیم داد. رویاهای کسانی که به ناامیدی و سرخوردگی ملت فلسطین امیدوار بودند، امروز بر باد رفته است. ملت فلسطین به جهاد و انتفاضه ادامه می دهد و دولت ها و ملت های امت اسلامی باید از آن حمایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مقاومت ملت فلسطین تنها امید برای نابود کردن اشغالگری و حمایت از مقدسات است.

  • رژیم غاصب آینده‌ای در فلسطین ندارد

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: زمانی که می بینیم جوانان فلسطینی با سنگ و چاقو به جنگ قویترین ارتش منطقه می روند، امید به اینکه رژیم غاصب و حامیانش آینده ای ندارند، تقویت می شود.

  • توطئه تکفیری تروریستی منطقه را تهدید می‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: توطئه تکفیری- تروریستی منطقه و جهان را تهدید می کند و ما توانستیم در برابر آن در میدان ها و مکان های مختلف ایستادگی کنیم و شهید ابومحمد در مقابله با این توطئه که امت اسلامی را تهدید می کند، مشارکت داشت.

سید حسن نصرالله افزود: اگر پایداری مبارزان در عراق، سوریه و لبنان در برابر طرح تکفیریها در میدان های مختلف نبود ، منطقه امروز چه شرایطی داشت؟ اگر تکفیریها در سوریه، عراق و لبنان پیروز می شدند، منطقه چه سرنوشتی پیدا می کرد؟ نبرد با تکفیریها ادامه دارد و شاید طولانی هم باشد، اما به لطف این پایداری، حمایت از منطقه و حتی متاسفانه دشمنان جاهل هم محقق شده است.

  • صهیونیستها وتکفیریها هدف مشترکی درمنطقه دارند

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: پایداری ارتش و کمیته های مردمی یمن در برابر متجاوزان سعودی- آمریکایی، یمن را نه تنها از دست متجاوزان بلکه القاعده و داعش نجات می دهد. اگر متجاوزان در یمن پیروز شوند که ان شاء الله نخواهند شد، القاعده و داعش حکومت را در یمن در دست می گرفتند. سید حسن نصرالله گفت: دو طرح صهیونیسم و تکفیری یک هدف را در منطقه دنبال می کنند و به لطف این پایداری در برابر گروه های تروریستی شاهد تحول بزرگی در افکار عمومی عربی و موضع گیری بعضی کشورهای عربی هستیم. تحول در موضع گیریها به لطف مقاومت در برابر تروریست ها و خون شهداست.

  • مقاومت به مقابله با توطئه تکفیری-صهیونیستی ادامه می‌دهد

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مردان مقاومت که جوانان خود را در مرزهای فلسطین فدا کردند ، به سهل الغاب یا حلب رفتند تا در برابر توطئه تکفیری - صهیونیستی مقاومت کنند و ما بیش از هر زمان، در هر جایی که لازم باشد حضور خواهیم داشت، زیرا ما در مرحله سرنوشت سازی قرار داریم.

سید حسن نصرالله افزود: ما حتی در نیجریه شاهد حملات انتحاری علیه مسلمانان در مساجد هستیم. نبرد با تکفیری های تروریست دفاع از اسلام، مسلمانان، ملت های منطقه و مقدسات منطقه است. ما به مسئولیت های خود عمل خواهیم کرد و فرماندهان، مجاهدان و امکانات لازم را برای مقاومت در هر دو جبهه لبنان و منطقه در اختیار داریم. نبرد ما با تروریسم دفاع از اسلام و مقدسات اسلامی و ملت های منطقه است.

  • همزمان با دشمن اسرائیلی وتکفیریها می‌جنگیم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حوادثی که رخ می دهد باور ما را تقویت می کند که اشتباه نمی کردیم و در مسیر درستی حرکت می کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: مقاومت شایستگی و توانایی لازم برای حضور در دو جبهه دشمن اسرائیلی و مقابله با هر نوع توطئه علیه ملت های منطقه را دارد.

  • از سرنگونی دولت تمام سلام حمایت نمی‌کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما از باقی ماندن دولت کنونی در قدرت حمایت می کنیم ، تمام سلام نخست وزیر لبنان قدرت خود را در این مرحله ثابت کرد و ما از سرنگونی دولت او با وجود ناکامی ها حمایت نمی کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: جایگزین دولت کنونی در لبنان فروپاشی اوضاع است، ما برای گفتگو فقط برای حفظ منافع لبنان آمادگی داریم و تلاش عده ای برای منت گذاشتن بر ما با گفتگو را نمی پذیریم و اگر عده ای به تلاش برای منت گذاشتن بر ما در گفتگوها ادامه دهند، اصراری بر ادامه این گفتگوها نداریم.

وی گفت: اگر بعضی موضعگیریهای کنونی در برابر گفتگوها ادامه داشته باشد از سران حزب الله خواهم خواست تا درباره مشارکت در این گفتگوها بازنگری کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: هر کسی می خواهد در گفتگو باقی بماند از او استقبال می کنیم و هر کسی می خواهد از گفتگوها کنار برود، خدا نگهدار او و ما باج خواهی را در این مورد نمی پذیریم.

وی گفت: ما هرگز مانع از آن نشده ایم که سازمان های امنیتی و قضایی لبنان فردی را که مورد نظرشان بوده است بازداشت کنند و ما برداران شهید فرمانده الحاج هستیم و به پذیرفتن مسئولیت کامل خود ادامه خواهیم داد تا به پیروزی یا شهادت برسیم.

کد خبر 310827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha