همشهری آنلاین: دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان مسئول بودن حکومت سعودی در فاجعه منا، خواستار تشکیل کمیته‌ای از کشورها برای تحقیق در مورد این حادثه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با شبکه المنار، در ابتدای سخنان خود، با تبریک ایام عید به همه مسلمانان و مردم لبنان گفت: با تأسف شدید، اتفاقات و حوادث سال‌های گذشته در منطقه اجازه شادی در عید را نداده‌اند و اکنون نیز حادثه منا و صدمه دیدن حجاج خانه خدا غم بسیاری را موجب و باعث شده تا تبریک عید همراه با تسلیت کشته شدگان باشد؛ به همه، مخصوصا به خانواده شهدا و مجروحان و به همه مجاهدین و مدافعان از لبنان عید را تبریک می‌گویم.

  • مسئولیت عربستان در فاجعه منا

سید حسن نصرالله ادامه داد: این حادثه برای هر انسانی، غم‌انگیز بود و برای مسلمانان غم انگیزتر و واقعا دردناک بود. اما این‌که این حادثه را سیاسی کنند، برای کشته شدگان و خانواده‌های آنان دردناک‌‌تر است.

دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد: جدا از درگیری‌های سیاسی در منطقه، مسئولیت این حادثه بر گردن عربستان است، چرا که این عربستان است که امور حج را در دست دارد و اینکه حاجیان را مسئول حادثه می‌دانند، فرافکنی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: خواستار تحقیق در مورد حادثه منا با مشارکت نمایندگانی از کشورهایی هستیم که از اتباع آن‌ها در بین کشته شدگان حضور دارند؛ هستیم و اصرار حکومت عربستان بر منع کشورهای اسلامی در اداره حج دیگر هیچ منطقی ندارد.

وی تصریح کرد: باید تحقیقاتی ویژه حادثه منا تشکیل شود و دعوت می‌کنیم کشورهایی که بیشترین قربانیان در این حادثه را داشته‌اند، نمایندگان بیشتری در کمیته تحقیق داشته باشند. فکر می‌کنم که بحث (در این مورد) در سطح سازمان همکاری‌های اسلامی آغاز شود و دو موضوع مطرح شود: اداره مراسم حج و تشکیل کمیته نظارت متشکل از کشورهایی که تعداد حاجیان آنها بیشتر است.

کد خبر 308415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha