آمریکا اعلام کرده که تحویل تسلیحات و مهمات مورد نیاز ائتلاف تحت رهبری عربستان برای حمله به یمن را تسریع می‌کند.

 معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر به عربستان  خبر  تشدید کمک نظامی این کشور برای حملات به یمن را اعلام

آنتوني بلينكن، معاون وزارت خارجه آمريكا گفت كه واشنگتن همچنين درحال تقويت تبادل اطلاعات جاسوسي با اين ائتلاف است. اين مقام آمريكايي، روز سه‌شنبه در سفري به رياض و بعد از مذاكره با مقامات سعودي، خبر تشديد كمك نظامي براي حمله به يمن را اعلام كرد. او گفت كه اين حركت در حمايت از عربستان انجام مي‌شود كه درحال ارسال پيامي روشن به حوثي‌ها و متحدان آنهاست مبني بر اينكه نمي‌توانند به زور يمن را بگيرند.

آمريكا از روز نخست آغاز حملات به يمن، از اين حملات حمايت كرده و گفته‌بود كه در جريان آن بوده‌است.همزمان پاكستان گفته است كه عجله‌اي براي تصميم‌گيري در مورد پيوستن به ائتلاف تحت نظر سعودي‌ها عليه يمن ندارد.نواز شريف در جلسه بحث در مورد يمن در پارلمان گفت كه به عقيده او تلاش‌هاي ديپلماتيك در روزهاي آينده نتيجه بخش خواهد بود. اشاره او به تلاش‌هاي ديپلماتيك، مذاكراتي است كه ديروز در اسلام‌آباد با حضور وزيرخارجه ايران انجام گرفت و همچنين مذاكرات ديگري در تهران با حضور رئيس‌جمهور تركيه. نواز شريف قبل از انجام اين مذاكرات يعني 2 روز پيش گفته‌بود، ايران بايد بخشي از مذاكرات درباره يمن باشد.

عربستان سعودي از پاكستان خواسته بود هواپيما، كشتي و سرباز در اختيار ائتلاف قرار دهد اما پاكستان تاكنون مقاومت كرده است. رسانه‌هاي پاكستاني گزارش داده‌اند، نمايندگان پارلمان اين كشور با مشاركت پاكستان درعمليات نظامي عليه يمن مخالفند. نمايندگان پارلمان فكر مي‌كنند حمله نظامي به يمن و ادامه اين ماجرا به نفع آمريكا و رژيم صهيونيستي خواهد بود.

ديروز روزنامه نيويورك‌تايمز نوشت، درخواست عربستان از پاكستان براي مشاركت در عمليات يمن، نشانه آن است كه رياض به‌دنبال گسترش دامنه اين عمليات است. اين در حالي است كه سازمان‌هاي امدادرساني نسبت به يك بحران انساني در شهر بندري عدن در جنوب كه محل زد و خوردهاي شديد خياباني ميان متحدان دولت با نيروهاي حوثي بوده هشدار داده‌اند. اين شهر همچنين در روزهاي گذشته زير حملات سنگين هوايي عربستان قرار داشت. سازمان ملل از كشته شدن نزديك به 80كودك در حملات اخير عربستان به يمن خبر داده‌است.

کد خبر 291663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha