یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیستم عامل iOS۸ در کنار تمام قابلیت‌ها و امکانات جدیدش، مصرف باتری بالاتری نسبت به نسخه‌های قدیمی دارد اما می‌توان مصرف دستگاه را از طریق اعمال بعضی تغییرات کاهش داد.

iphone

این مصرف بالای باتری در آی‌فون ۶ و ۶ پلاس به دلیل وجود باتری قوی‌، کمتر مشهود است اما کاربران مدل‌های قدیمی تر شاید بیشتر متوجه مصرف بالای iOS8 شوند. با سرزدن به منوی تنظیمات گوشی می‌توان بخشی از مصرف دستگاه را کاهش داد.

  • عامل مصرف باتری را شناسایی کنید

یکی از قابلیت‌های که در iOS8 وجود دارد، نشان دادن درصد مصرف باتری برای هر اپلیکیشن است. از مسیر Settings, General, Usage, Battery Usage می‌توانید از مصرف باتری توسط اپلیکیشن در ۲۴ ساعت و یک هفته گذشته با خبر شوید.

  • تنظیمات مکان یابی گوشی را تغییر دهید

در تمام نسخه‌های iOS امکان تغییر کارکرد تنظیمات مکان‌یابی یا همان Location Services دستگاه وجود داشت. با خاموش کردن این گزینه یا محدود کردن آن به اپلیکیشن‌هایی کمتر می‌توان مصرف باتری را کاهش داد. در iOS8 یک قابلیت دیگر وجود دارد و آن گزینه While Using the App است. با فعال کردن این گزینه برای هر اپلیکیشن می‌توان استفاده اپلیکیشن از قابلیت مکان یابی را زمانی که اپلیکیشن بسته است، مسدود کرد.

برای این منظور از مسیر Settings, Privacy, Location Services برای هر اپلیکیشن این تغییر را اعمال کنید.

در انتهای فهرست اپلیکیشن‌ها در Location Services یک گزینه System Services وجود دارد. در این منو فهرست یک سری کارکردهای سیستم عامل وجود دارد که از قابلیت مکان یابی استفاده می‌کنند. بعضی از این گزینه‌های نظیر Location Based iAds یا Frequent Locations زیادی ضروری نیست و می‌توان دسترسی آن‌ها را مسدود کرد.

  • محدود کردن هشدارها (Notifications)

دریافت Notification یکی از عوامل مصرف باتری است که کاربران کمتری به آن توجه می‌کنند. برای بستن قابلیت از مسیر Settings, Notifcations می‌توانید با بستن گزینه Allow Notifcations دریافت هشدار توسط هر اپلیکیشن را کنترل کنید.

  • محدود کردن قابلیت Background App Refresh

این قابلیت از iOS7 به بعد معرفی شد و باعث می‌شود تا اپلیکیشن بدون اینکه باز شود یک سری اطلاعات را از اینترنت بخواند و داده‌های خود را به روزرسانی کند تا دفعه بعدی که اپلیکیشن باز می‌شود نیازی به بارگذاری مجدد داده از اینترنت نباشد.

  • بستن امکان Handoff

این قابلیت در iOS8 باعث می‌شود تا بتوان انجام بعضی از کارها را از روی یک دستگاه اپل به یک دستگاه دیگر منتقل کرد. مثلا در حال تایپ یک متن در اپلیکیشن Notes برروی آی‌پد هستید و می‌خواهید بدون نیاز به ذخیره و انتقال فایل ادامه کار را برروی آی‌فون یا مک‌بوک انجام دهید. این قابلیت با وجود تازگی و پرکاربرد بودن باتری زیادی نیز مصرف می‌کند. می‌توانید از مسیرSettings, General, Handoff & Suggested Apps این امکان را مسدود کنید.

  • بستن به روزرسانی اتوماتیک ایمیل‌ها

دریافت ایمیل از طریق اپلیکیشن Mail در سیستم عامل iOS از دو طریق خودکار و دستی صورت می‌گیرد. در گزینه خودکار اتصال به سرور ایمیل بدون اطلاع کاربر و در بازه‌های زمانی مختلف صورت می‌گیرد که این امر می‌تواند بر مصرف باتری دستگاه تاثیرگذاری باشد. برای تغییر این قابلیت به حالت دستی به مسیر Settings, Mail Contants Calendars, Fetch New Data بروید و گزینه Fetch را برروی Manually قرار دهید.

کد خبر 278037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha