مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شماره تلفن و شماره پیامک‌هایی که می‌توانند مسائل، نیاز‌ها و مشکلات شما را برطرف کنند، باور ندارید، خودتان امتحان کنید.

در هر جامعه‌ای تلفن‌های ضروری و مورد نیاز شهروندان را مانند؛ سازمان‌ها، مراکز امداد، بیمارستان‌ها، اوژانس و....با رقم‌های کوتاه و روند که به راحتی در حافظه سپرده می‌شوند را تهیه و در دسترس آنان قرار داده است. بعضی از این تلفن‌ها بین‌المللی هستند و برخی دیگر مختص همان کشور است.

همشهری آنلاین نیز برای آگاهی و سهولت کار شهروندان و مخاطبان، این شماره‌های ضروری را جمع آوری و فهرست کرده است. با بهره‌برداری از این شماره تلفن‌ها و پیامک‌ها می‌توان از رفت و آمد‌‌های بیهوده در شهر جلوگیری و پاسخ بسیاری از مشکلات و سوال‌های خود را در زمینه‌های مختلف دریافت کرد.

- اگر درخواست تاکسی دارید و تاکسی سرویس محلتان تاکسی ندارد، نگران نشوید! تنها کافی است با شماره مربوطه تماس بگیرید.

- می‌خواهید قبض‌های خود را پرداخت کنید، کافی است با تلفن ثابت منزل با شماره مربوطه تماس بگیرید.

- مشکل دارید و هزینه پرداخت مشاور ندارید، باز هم نگران نباشید کافی است تنها شماره سه رقمی مربوطه را گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

نکته: این شماره‌ها بیشتر در تهران کارایی دارند‌.‌ و اینکه سعی شده است، شماره‌ها پشت سرهم به ترتیب کوچک تا بزرگ آورده شوند.

شماره تلفن 110

شماره 110 متعلق به نیروی انتظامی‌جمهوری اسلامی‌ایران است. با گرفتن این شماره می‌توانید نیاز، خبر و اطلاعات خود را در زمینه سرقت، درگیری، زورگیری و قتل به گوش نیروی انتظامی‌برسانید.

شماره تلفن 115


این شماره متعلق به مرکز اوژانس تهران است. تماس با این شماره شما می‌توانید برای یک یا چند فرد مصدوم، بیمارو یا فرد بد حال در محل کار، خانه و یا ... درخواست کمک کنید.

شماره تلفن 118

این شماره آخرین اطلاعات صحیح تلفن‌های بیمارستان‌ها، فرهنگسراها، هواپیمایی، راه آهن و.... ارائه می‌کند. گفته می‌شود؛ روزانه بیش از یک میلیون نفر با این مرکز تلفن تماس می‌گیرند و هزاران نفر از سایت اینترنتی آن بازدید می‌کنند‌.‌

شماره تلفن 119

این شماره در واقع یک ساعت گویا است که ساعت دقیق را دوبار به دقیقه و ثانیه اعلام می‌کند‌!

شماره تلفن 121

این شماره مربوط به شرکت توزیع نیروی برق شهر تهران است در صورت خرابی یا قطعی برق این شماره جوابگوی شما است.

شماره تلفن 122

این شماره مربوط به مرکز ارتباطات شرکت آب و فاظلاب استان تهران (امداد آب تهران)در صورت هر گونه اشکال، خرابی و قطعی آب و... این شماره به شما کمک خواهد کرد.

شماره تلفن 125

این شماره را همه می‌شناسند و متعلق به سازمان آتش نشانی است. درصورت آتش‌سوزی، حوادث، اتفاقات عجیب و غریب و هر گونه امداد نجاتی می‌توانید از این شماره استفاده کنید. "این سازمان تقاضا دارد تنها در موارد ضروری و حاد با این مرکز تماس گرفته و در غیر این صورت وقت و شماره این سازمان را بیهوده هدر نداده و اشغال نکنید."

شماره تلفن 133

این شماره نیز بسیار مفید و پر استفاده است. بیشتر به درد روزهایی می‌خورد که تاکسی سرویس محلتان تاکسی ندارد یا اینکه ساعت اوج ترافیک، هوای بارانی، برفی و... است. مرکز تاکسی بی‌سیمی ‌133 یک سری تاکسی دارد که در سطح شهر تردد می‌کنند‌.‌ هنگامی که شما با این شماره تماس می‌گیرید، اپراتور نزدیک‌ترین تاکسی را برای شما می‌فرستد.‌ نکته جالب این است که این مرکز بر اساس تلفن شما کار می‌کند. به عبارتی اگر تنها یک بار با تلفن خود از آنها ماشین گرفته باشید. کافی است که با همان تلفن دوباره تماس بگیرید. آنها شماره تلفن و آدرس شما را در ذخیره دارند.‌

شماره تلفن 134

این شماره برای اطلاع از پیش بینی هوای استان تهران و دیگر استان‌های کشور  است.و همچنین برای اطلاع از تفسیرهای  هواشناسی می‌توانید از سیستم هواگو استفاده کنید. این شماره هنگام برنامه‌ریزی برای مسافرت به شهرهای دیگر مفید است. با بهره‌گیری از آن از نظر آب و هوا دچار مشکل نخواهید شد.

شماره تلفن 137

این شماره مربوط به شهرداری تهران و به نوعی جدید است‌.‌اگر متوجه مشکلی در کوچه و خیابان شده‌اید، با این شماره تماس بگیرید. برای مثال؛ اگر چاه فاضلاب کوچه یا خیابانی سرریز شده یا چاله خطرناکی وسط خیابان یا پیاده‌ رو  بوجود آمده، بوی تعفن آشغال‌هاب بجا مانده اذیت می‌کند، دستفروشان مزاحم و.... فورا تماس بگیرید و نتیجه رو ببینید.

شماره تلفن 139

این شماره مربوط به شرکت قطارهای مسافری رجاء است. اگر خیال خرید بلیط یا رزور آن را دارید با این شماره تماس بگیرید.

شماره تلفن 140

این شماره بسیار جالب است. به خاطر سپردن کد‌پستی معضلی شده است و در بیشتر مواقع باعث تاخیر در انجام کارهای اداری و...می‌شود. باید به شما بگویم با این شماره دیگر نگران نباشید! اگر کد پستی خود را حفظ نیستید و یا اینکه به همراه ندارید. تنها کافی است با این شماره تماس بگیرید. این مرکز با دریافت شماره تلفن منزل یا محل کار، کد پستی مورد نظر را به شما می‌دهد‌.‌ همچنین اگر آدرس مناطق پستی تهران را می‌خواهید و یا اینکه  وضعیت بسته‌های پستی خود را می‌خواهید، جویا شوید با این شماره تماس بگیرید.

شماره تلفن 142
این شماره مربوط به سازمان تامین اجتماعی است. اگر مشکلی در زمینه شغل و بیمه خود دارید با این شماره که ندای تامین اجتماعی است، تماس بگیرید. سازمان تامین اجتماعی با این شماره کارکنان،کارگران و کارفرمایان را با حقوقشان آشنا می‌کند‌.‌

شماره تلفن 148

این یکی از شماره تلفن‌های ضروری و بسیار مفید است. اگر مشکلی در زمینه‌های خانوادگی، شغلی، کودکان و... دارید، تنها با این شماره تماس بگیرید؛ راهنمایی لازم به شما داده خواهد شد. این تلفن مربوط به یک مرکز مشاوره معتبر و رایگان است. شما می‌توانید از خلوت خانه خود استفاده کرده و بدون اینکه از حضور شخصی خجالت بکشید با مشاوران مرکز صحبت کنید تا راه حلی برای مشکل و مسائل خود دریافت کنید. نکته؛ این مشاورها وقت و زمان برای شما تعیین نمی‌کنند و شما هرچقدر که لازم بود و در هر زمان می‌توانید از مشاوره‌های این مرکز بهرمند شوید. این مشاوران دارای کد هستند. شما با دریافت آن می‌توانید، دفعه بعد با همان شخص صحبت کنید یا اینکه مشاور خود را عوض کنید. اگر مشکل شما بسیار حاد بود آنها شما را به پزشکان معتبر مربوطه معرفی می‌کنند.

شماره تلفن 162

این شماره مربوط روابط عمومی‌صدا و سیما است. شما می‌توانید برای ارائه نظرات، پیشنهادات،انتقادت، درخواست تکرار برنامه، اطلاع از ساعت پخش برنامه و.... با این شماره تماس بگیرید.

شماره تلفن 191

این شماره مربوط به ادرس یابی کلیه داروخانه‌ها بخصوص بر اساس منطقه شما است. این شماره با پرسیدن منطقه‌ای که در آن هستید، اسم و آدرس کلیه داروخانه‌های نزدیک را برای شما اعلام می‌کند.
شماره تلفن 192

این شماره به شما همه اوقات شرعی را تا 24 ساعت آینده اعلام می‌کند‌.‌ به عبارتی با تماس با این شماره شما از روز، ساعت، زمان اذان، تاریخ میلادی یا قمری و...مطلع خواهید شد.

شماره تلفن 199

این شماره مربوط به اطلاعات پرواز فردودگاه است. اگر می‌خواهید شماره پرواز و یا زمان ورود هواپیمای مسافر خود را بپرسید با این شماره تماس بگیرید. این شماره اطلاعات مورد نظر را در زمینه‌های زمان فرود، تاخیر پرواز و یا... را به شما می‌گوید. به عبارتی هرگونه اطلاعاتی از هر پروازی بخواهید این شماره در اختیار شما قرار می‌دهد. این شماره اجازه نمی‌دهد که شما با انتظار بی‌دلیل در سالن‌های فرودگاه، زمان خود را هدر دهید.

شماره تلفن 1818

این هم شماره‌ای پر سود برای پرداخت تمام قبض‌های شما در هر جا که هستید. به عبارتی شماره‌ای برای حفظ و ذخیره وقت و زمان شما....این شماره مرکزخدمات الکترونیکی شرکت مخابرات استان تهران است‌.‌ وقتی برای پرداخت قبض‌های خود تماس می‌گیرید، اول از شما شناسه قبض یا شماره تلفن را می‌خواهد. وقتی شماره را وارد کنید‌ مبلغ پرداختی به شما ارائه می‌شود. برای پرداخت این مبلغ از شمایک شماره کارت عابر بانک‌تان را می‌خواهد و در آخر هم یک شماره پیگیری به شما می‌دهد تا اگر مشکلی پیش آمد، بوسیله آن حل و فصل شود. از این شماره می‌توانید،خدمات دیگری مانند؛ دریافت صورت حساب‌های قبلی و دریافت ریز مکالمات و... را بگیرید‌.‌

شماره تلفن 88612121

این شماره تلفن مربوط به امداد خودرو است‌.‌ این شماره بسیار مشگل گشا است. بخصوص در مسافرت‌های بیرون شهری...اگر ماشین شما در راه خراب شد، به جای درخواست و تقاضا از سایر راننده‌ها به این شماره زنگ بزنید. این مرکز دارای مکانیک‌های خبره و ماهری است که به موقع به داد شما خواهند رسید. مرکز امداد خودرو در همه جای ایران خدمات می‌دهد‌.‌حتی اگر در یک روستای دورافتاده باشید، می‌توانید از مشاوره تلفنی مرکز کمک بگیرید. شماره پیامک‌های (SMS)ضروری که می‌توانید در حافظه تلفن همراه خود ذخیره کنید.

شماره پیامک 30004246

این شماره مربوط به اطلاع‌رسانی تخلف تاکسی است که در این شماره پیامک، شما باید شماره پلاک ماشین خاطی را ارسال کنید تا با پیگیری در صحت و درستی شکایت رسیدگی شود.

شماره پیامک 30005151

این شماره مربوط به اخذ خلافی ماشین است که بسیار کاربردی و با استفاده از آن وقت و زمان شما ذخیره می‌شود. برای استفاده از این پیامک شما باید عدد عمودی کنار کارت ماشین ارسال را به مرکز ارسال کنید.

شماره پیامک 30005050

این شماره مربوط به استعلام کارت سوخت است. اگر مشکلی در استفاده و یا دریافت کارت سوخت خودروی خود را دارید باید عدد عمودی کنار کارت ماشین را به این مرکز ارسال کنید.

شماره پیامک 2000916
این شماره نیز اوقات شرعی را به مدت 24 ساعت با اعلام؛ روز، ساعت، تاریخ و .... در اختیار شما قرار می‌دهد.

شماره پیامک 1000305

شماره پیامک مربوط به اطلاعات‌آب و هوا است. با ارسال پیش شماره شهر مورد نظر بدون صفر می‌توانید از شرایط  آب و هوای شهر مورد نظر مطلع شوید.

شماره پیامک 1000392

این شماره به شما ساعت کشور ها را اعلام می‌کند. تنها کافی است به این شماره نام کشور مورد نظر را ارسال کنید. ساعت و اختلاف ساعت کشور مبدا و مقصد به شما اعلام خواهد شد.

شماره پیامک 1000394

این شماره بسیار جالب است. شما با ارسال نام شهر مورد نظر به این شماره می‌توانید مکان‌های دیدنی آن شهر را بر روی تلفن همراه خود داشته باشید. این شماره بخصوص در سفرهای نوروزی و غیره بسیار کاربرد دارد.

شماره پیامک 1000396

این پیامک به گونه‌ای مکمل شماره پیامک قبلی (در بالا) است. یعنی مقدار مسافت‌های بین شهر‌ها را به شما اعلام می‌کند. چنانچه با خودروی خود سفر می‌کنید این اطلاعات بسیار به کار شما خواهد آمد. برای سهولت بهره‌برداری و فراموش نکردن این شماره‌ها در هنگام نیاز، بهتر است، شماره‌ها را بر روی یک برگه نوشته یا پرینت گرفته و در جای مناسبی در دسترس همه اعضای خانواده قرار دهید.

کد خبر 251891
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز