یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر تلفن هوشمندتان در آب غوطه ور شد، آنچه نیاز دارید یک طرح اضطراری است؛ بخت برای نجات گوشی شما پنجاه - پنجاه است، اما باید سریع عمل کنید.

waterproof

اولین کاری که باید انجام دهید خاموش کردن گوشی است. طبق گزارش مجله اندروید 2014، اگر مدت زمان کوتاهی از غوطه ور شدن گوشی‌تان در آب گذشته باشد، هنوز جای امیدواری هست.

گام بعدی خارج کردن باتری از گوشی است. سپس باید با پارچه نرمی گوشی را خشک کنید. نباید هیچ دکمه‌ای را فشار دهید، زیرا امکان دارد آب بیشتر به داخل گوشی نفوذ کند. با این حال اگر داخل گوشی با آب نمک یا مایعی چسبناک آلوده شده باشد، باید آن را با آب مقطر تمیز کرد.

سپس باید موبایل باز شده که باتری آن را خارج کرده‌اید، چند روزی داخل کیسه برنج خام قرار دهید تا خشک شود. کارشناسان می‌گویند نباید در طول این مدت دستگاه را از کیسه برنج خارج کرد.

اگر عجول باشید و سعی کنید زودتر از موعد گوشی را بیرون بیاورید، این خطر وجود دارد که صدمه وارده بیشتر شود.
از آنجا که دمای بالای 40 درجه هم می‌تواند به گوشی هوشمند آسیب برساند، هرگز نباید از سشوار یا اجاق گاز برای تسریع روند خشک کردن آن استفاده کرد.

اگر بخت یارتان باشد، گوشی‌تان بعد از چند روز دوباره کار می‌کند، اما اگر کار نکرد، بدانید که معمولا مشمول گارانتی شرکت سازنده نخواهد بود.

به گفته کارشناسان، تعمیر گوشی با هزینه شخصی هم به ندرت صرفه اقتصادی دارد.

این مجله در آزمایشی به این نتیجه رسیده است که گزینه کیف‌های نجات موجود در بازار نیز در مقایسه با قرار دادن گوشی در کیسه برنج نه تنها برتری ندارد، بلکه حتی هزینه‌اش دو برابر است.

از هر چهار گوشی که داخل آب می‌افتد، فقط دو گوشی پس از قرار دادن در کیسه‌های نجات احیا می‌شود. این کیف‌ها مطمئنا گوشی را سریع تر خشک می‌کنند و این کار را ظرف 48 ساعت انجام می‌دهند، اما اینکه گوشی از شیرجه‌ای که در آب زده جان سالم به در برد یا خیر فقط به شانس شما بستگی دارد.

  • خبرگزاری آلمان
کد خبر 257598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز