چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

با توجه به تعداد روزافزون مراجعه مشترکان تلفن ثابت به مراکز مخابراتی برای دریافت فهرست مکالمه‌ها و صورتحساب و به منظور تسریع در امر اطلاع رسانی، شرکت مخابرات استان تهران، تسهیلاتی را در این زمینه در نظر گرفته است.

با توجه به تعداد روزافزون مراجعه مشترکان تلفن ثابت به مراکز مخابراتی برای دریافت فهرست مکالمه‌ها و صورتحساب و به منظور تسریع در امر اطلاع رسانی، شرکت مخابرات استان تهران، تسهیلاتی را در این زمینه در نظر گرفته است.

این خدمات عبارتند از:

سایت اینترنتی

سایت اینترنتی شرکت مخابرات استان تهران WWW.TCT.IR خدماتی چون مشاهده و ارائه ریزمکالمات تلفن ثابت، 118 کل کشور، درخواست کشف مزاحمین تلفنی و ارائه فرم‌های مختلف به مشترکان و پرداخت اینترنتی قبوض تلفن ارائه می‌کند.

مشترکان تلفن ثابت جهت مشاهده و دریافت ریزمکالمه‌ها و صورتحساب تلفن خود از طریق سایت TCT باید با مراجعه به مراکز مخابراتی و دریافت یک کلمه 8حرفی (می تواند ترکیبی از حروف و عدد باشد) اقدام کنند.

آدرس اینترنتی سایت ریزمکالمه‌ها http://phone.tct.ir است که مشترکان با آوردن صفحه اصلی و با وارد کردن شماره تلفن خود به‌عنوان نام کاربری و کلمه 8 حرفی به‌عنوان رمز عبور، می‌توانند از امکانات این سایت استفاده و فهرست مکالمه‌ها و صورتحساب خود را مشاهده کنند.

همچنین مشترکان برای استفاده از 118 از طریق این سایت می‌توانند به نشانی اینترنتی http://118.tct.ir مراجعه کنند.

سرویس پیام‌رسان ریزمکالمات 1818

با راه اندازی این سرویس، مشترکان می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن 1818، از وضعیت ریزمکالمه‌ها و صورتحساب خود به شکل شنیداری یا به‌صورت نمابر آگاه شوند.

این سامانه طوری طراحی شده که چنانچه مشترک با تلفن ثابت خود با سامانه تماس بگیرد و اطلاعات همان تلفن را بخواهد، نیازی به وارد کردن رمز عبور نیست.

در غیراین صورت مشترک باید به دریافت یک عدد 5 رقمی به‌عنوان رمز عبور از مرکز مخابراتی اقدام کند که دریافت اطلاعات از طریق نمابر نیز با داشتن رمز عبور امکان‌پذیر است.

همچنین مشترکان با دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت می‌توانند از طریق روش‌های غیرحضوری قبض تلفن خود را پرداخت کنند.

روش‌های پرداخت قبوض از طریق خودپرداز ATM، SMS و اینترنت

مالک یا قائم مقام قانونی یا استفاده‌کننده تلفن ثابت با داشتن حساب خودپرداز نزد بانک‌های عامل طرف قرارداد (ملی، صادرات، سپه و... ) با مراجعه به دستگاه خودپرداز و ورود اطلاعات شناسه قبض و شناسه پرداخت، می‌تواند قبض موردنظر را پرداخت کند.

در سرویس پرداخت تلفنی، SMS و اینترنتی شخص مالک یا استفاده‌کننده تلفن ثابت با داشتن حساب نزد بانک عامل، طرف قرارداد (توسعه صادرات، پارسیان، ملت) می‌تواند بدون مراجعه به دستگاه خودپرداز از طریق تماس تلفنی یا SMS یا اینترنت با ورود اطلاعات شناسه قبض و شناسه پرداخت و شماره حساب خود اقدام به پرداخت قبض کند.

سرویس پست الکترونیکی (E-Mail)

مالک یا قائم مقام قانونی یا استفاده‌کننده تلفن ثابت درصورت داشتن نشانی پست الکترونیکی (E-Mail )، می‌تواند با مراجعه به مراکز مخابراتی و ارائه مدارک لازم و نیز اعلام نشانی پست الکترونیکی، فهرست مکالمه‌ها و صورتحساب هر دوره را از طریق پست الکترونیکی خود دریافت کند.

شرکت مخابرات استان تهران همچنین در نظر دارد با امکان‌سنجی توانمندی‌های فنی و فراهم آوردن بسترهای اجرایی مناسب، تسهیلاتی فراهم آورد که مشترکان تلفن ثابت بتوانند صورتحساب خود را از طریق سرویس اینترانت و با استفاده از کارت‌های اعتباری پرداخت کنند.

کد خبر 39629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز