دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

ستاره حمیدیان: امروزه تلفن‌همراه یکی از همراهان همیشگی ما در زندگی است که هرگز نمی‌توانیم آن را ترک کنیم؛ حتی زمانی که به تعطیلات می‌رویم

زیرا این تکنولوژی به ما کمک می‌کند که همواره روابط‌مان را حفظ کنیم و از سوی دیگر می‌توانیم از سایر خدمات آن نیز بهره ببریم. همانطوری که می‌دانید تلفن‌همراه تنها یک تلفن نیست بلکه بررسی‌ها نشان داده که 70 درصد افراد از آن به‌طور حرفه‌ای استفاده می‌کنند و حتی کلیه قرارهای کاری خود را با آن ساماندهی می‌کنند.

در این میان مسافران نیز می‌توانند از آن استفاده‌های متعددی داشته باشند که در پاسخ به 8 سؤال زیر شما می‌توانید سایر استفاده‌های مفید تلفن‌همراه را در تعطیلات بیابید.

1 – آیا می‌توانم با گوشی‌ام تلفن هواپیما را خریداری کنم و سوار هواپیما شوم ؟

بله.از 15 مارس در سایت «ایرفرانس» می‌توانید پروازتان را با تلفن‌همراه توسط «اس.ام.اس» و یا «ام.ام.اس» خریداری کنید. برای این کار تنها کافی‌است 30 ساعت قبل از پرواز بلیت تان را خریداری کنید.

چاپ کارت پرواز بی‌فایده است زیرا پس از برگشتن از سفر به دستتان می‌رسد. شما برای سوارشدن به هواپیما تنها کافی‌است صفحه تلفن‌همراه‌تان را با یک کارت شناسایی نشان دهید.

شرکت هوایی« فینر» نیز از 15آوریل آماده است که پروازهای داخلی را در سوئد و فنلاند با «اس.ام.اس» ارائه دهد و بلیت الکترونیکی هم توسط «اس.ام.اس» ارسال خواهد شد.

شرکت هوایی «اس.آ.اس» نیز این سیستم را از همین تاریخ برای پرواز از شهرهای بزرگ سوئد به لندن، کپنهاگ، هلسینکی و اسلو بدین نحو ارائه می‌دهد.

2- آیا می‌توانم با گوشی تلفن‌همراه یک راهنمای توریستی دانلود کنم؟

بله. چنین عملی ممکن است.  شما می‌توانید هم یک راهنمای توریستی متنی و یا شنیداری داشته باشید؛ البته هنوز این مسئله برای تمامی مقصدها امکان‌پذیر نیست ولی در حال گسترش برای کشورهای بسیار زیادی‌است.

سایت‌های مختلفی از جمله Cityspeaker.com بیش از 750 گوینده را برای بیش از 20 مقصد دانلود می‌کند که حاوی اطلاعات کامل و جامعی در مورد موزه‌ها، بناهای تاریخی و میادین تاریخی در اروپاست.

سایتwww.cityzeum.com نیز امکان دانلود بیش از 1700 راهنمای شنیداری و 6راهنمای« ام.پی تری»را به‌طور رایگان داراست و سایت‌های بسیار دیگری  نیزامکان دانلود راهنمای شنیداری سفر را به رایگان قرارداده‌اند.

3- آیا می‌توانم با گوشی‌ام هتلم را مشاهده کنم ؟

بله .چنین کاری نیز ممکن است شما می‌توانید با ورود به سایت www.hrs.com رزرواسیون بیش از 230000 هتل روی زمین را با قابلیت دیدن تصاویر رؤیای فون یا بلک بری خود دانلود کنید و یا می‌توانید با وارد کردن شهر مقصد روی سایت www.earth.google.com و یا سایت www.map.google.com کلیه هتل‌های موجود در شهر مقصد را ببینید و جایتان را رزرو کنید.

4- آیا امکان ترجمه یک جمله از زبان مادری‌ام را به زبان کشور مقصد با کمک گوشی تلفن‌همراهم دارم؟

بله. با دانلود نرم افزاهای مترجم روی‌گوشی تلفن‌همراه‌تان شما می‌توانید چنین کاری را انجام دهید ولی توصیه می‌شود برای این کار یک مترجم جیبی و یا یک راهنمای خاص همراه خود داشته باشید.

5- آیا امکان دسترسی به نقشه و مناطق مختلف مقصد را با گوشی‌ام دارم؟

بله. برای این کار لازم است که تلفن‌همراه شما مجهز به یک سیستم «جی.پی.اس» باشد؛ البته نقشه مکانی جایی که شما در آن به سفر رفته‌اید نیز باید در «جی.پی.اس» شما باشد.نقشه‌های موجود در سایت و نرم‌افزاهای مختلف در این زمینه بسته به درخواست شما بسیار متفاوت هستند.

اگر شما مجهز به دستگاه «آیفون» باشید می‌توانید با کمک سایت «نقشه گوگل» بسیار راحت نقشه و مسیرهای مورد نظر در مقصد را بیابید. تمامی نقشه‌ها به‌طور رایگان از اینترنت دانلود می‌شوند.

حتی با کمک شبکه «وی.فای» خود می‌توانید به اینترنت متصل شوید؛  البته باید توجه داشته باشید که هزینه‌های بین‌المللی‌شدن سیستم خود را نیز باید پرداخت کنید.

حتی با یک سیم کارت محلی در گوشی تلفن‌همراه‌تان می‌توانید به راحتی نقشه‌های مورد نظر را از روی اینترنت دانلود کنید که در این صورت هزینه آن کمتر از بین‌المللی کردن سیستم اینترنت کشور خودتان خواهد بود.

6- آیا می‌توانم گوشی‌ام را با هر پریز برقی شارژ کنم؟

خیر. ولتاژ و جریان برق در کشورهای مختلف، متفاوت است بنابراین باید حتما آداپتور همراه داشته باشید. البته شارژرهایی وجود دارد که به‌صورت بین‌المللی در سراسر دنیا قابل استفاده است و به انواع پریزهای خارجی و دستگاه‌های الکترونیکی متصل می‌شوند که به نام‌های Travel pack , or leach travel هستند.

همچنین می‌توانید خودتان را به یک شارژر خورشیدی مجهز کنید که قابلیت شارژ با نور خورشید را دارد و برای بسیاری از آداپتورها فراهم شده است.

7- آیا کسی از کشور مبدا می‌تواند به من تلفن کند؟

بله، ولی قیمت آن اغلب بسیار بالا خواهد بود. نحوه عمل بدین ترتیب است که شخصی که به شما تلفن می‌زند تنها همان مبلغ کشور شما را پرداخت می‌کند ولی شما باید هزینه ارتباط بین کشور خودتان و کشوری که در آن هستید را پرداخت کنید؛ از این‌رو قیمت آن قدری گران خواهد بود.

8- آیا گوشی من همواره در خارج کار می‌کند؟

خیر. تمامی نقاط دنیا تحت پوشش یک اپراتور تلفن همراه قرار ندارند و تمامی دستگاه‌های تلفن همراه نیز امکان دریافت فرکانس‌های اپراتورهای محلی را دارا نیستند اما معمولا یک دستگاه سه بانده 1900،1800، 900 GSM تقریبا با تمامی اپراتورها کار می‌کند.

ولی لازم است که نرخ استفاده از آن را حتما سؤال کنید زیرا اغلب آنها گران هستند.

کد خبر 82169

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز