سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

مطالعاتی که اخیرا توسط مراکز تحقیقاتی انجام شده نشان می‌دهد جمعیت موبایل‌ها از تعداد مردم کره زمین فراتر می‌رود اما به‌نظر می‌رسد انتظارات کاربران تلفن همراه کمتر برآورده می‌شود. مثلا 71‌درصد از جمعیت کل کاربران موبایل انتظار دارند وب‌سایت‌ها مانند کامپیوتر با سرعت بالایی بارگذاری شوند.

تلفن همراه

 تقریبا دوسوم جمعیت کاربران وب در جهان توقع دارند وب‌سایت‌ها در تلفن همراهشان طی 3 ثانیه و حتی کمتر بارگذاری شده و اگر یک صفحه وب طی 5‌ثانیه بارگذاری نشود، حدود سه‌چهارم کاربران تلفن همراه آن را رها می‌کنند. این قضیه تنها در مورد وب‌سایت‌ها نیست؛ باز کردن تصاویر و برنامه‌ها نیز با چنین رفتاری مواجه خواهند شد.

اما چه باید کرد؟ نکاتی هستند که رعایت کردن آنها به کاربران کمک می‌کند تا سرعت گوشی‌های خود را بالا ببرند.

1 - ارسال پیام: بهتر است سعی شود پیام‌ها در کارت حافظه ذخیره شوند، نه در حافظه تلفن همراه.
2 - تصاویر پس‌زمینه زنده: ممکن است این تصاویر زیبا به‌نظر برسند، اما قدرت پردازشگر را تضعیف می‌کنند.
3 - حذف برنامه‌های غیرضروری: اگر از همه برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه استفاده نمی‌شود و مانند گردوغبار تلفن همراه را پوشانده‌اند، بهتر است حذف شوند، زیرا تنها حافظه باارزش تلفن همراه را اشغال می‌کنند.
4 - انتقال تصاویر و ویدئوهای قدیمی: کاربران ممکن است تصاویر یا ویدئوهای زیادی را در گوشی خود ذخیره کنند؛ حتی بدون اینکه آنها را بشناسند. می‌توان آنها را در یک حافظه خارجی یا اکسترنال و یا در حافظه لپ‌تاپ ذخیره کرد؛ مهم‌تر از همه در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک گذاشت.
5 - مدیریت قابلیت چندوظیفگی: چندوظیفگی یا اجرای چند برنامه با هم، قابلیت بسیار سودمندی در تلفن همراه است، اما ممکن است باعث کندشدن گوشی و روند اجرای برنامه‌ها شود.
6 - چک‌کردن حافظه مخفی یا Cashe به‌طور مرتب: یکی از نکات مفید پاک کردن حافظه Cashe مرورگر به‌صورت مرتب است. به جای این کار می‌توان از برنامه‌هایی نظیر NetQin Mobile Guard v3.0 نیز استفاده کرد. این برنامه به کاربر امکان می‌دهد تا فایل‌های به‌دردنخور حذف شوند و گوشی از بدافزارها در امان بماند.
7 - نظارت بر ای‌میل‌ها: کاربران همیشه ای‌میل‌هایشان را چک می‌کنند، اما برای پاک کردن آنها فرصت کافی ندارند. بهتر است تحت تنظیمات ای‌میل، تعداد ای‌میل‌ها محدود شوند.
8 - کاهش سرعت بیتی: این تغییر اگرچه کم است، اما می‌تواند سرعت گوشی را ارتقا دهد. با استفاده از یک برنامه می‌توان سرعت بیتی MP3 را به کم یا متوسط کاهش داد تا فضای بیشتری ذخیره شود.

کد خبر 145525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز